A Volga partján található, Tver városának régiójában árválkodott évek óta egy víztorony, amelyet már nem használtak, a szerkezete pedig olyan szinten rongálódott, hogy életveszélyessé nyilvánították. Ki is vezényelték a helyi KHT-alakulatot, hogy döntsék le a tornyot. Így sikerült:

 

Szerencsére senki nem ült az autóban!

Dőlhetett volna sokfelé, de nem…Egy ilyen videó után illik megemlékezni a jámbor képű UAZ-ról, amelyből rengeteget láthattunk a hazai utakon is a hetvenes, nyolcvanas években, de még a kilencvenesekben is.

UAZ-452

Az UAZ–452 az Uljanovszki Autógyár 1965 óta gyártott terepjáró kisbusza. Népszerű neve Buhanka. Platós kistehergépkocsi változata az UAZ–452D. A Magyar Honvédségnél is rendszeresítve volt, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. A jármű az UAZ–450 továbbfejlesztett változata. Az UAZ-t még mindig piacon tartják az oroszok, az uljanovszki üzemben összerakott verziók bárki számára elérhetőek.

Motorja a Volga-menti Motorgyár által gyártott ZMZ–451 E típusú soros, négyhengeres benzinmotor, amely a GAZ–21 Volga személygépkocsiban használt erőforrás módosított változata.

Lökettérfogat: 2445 cm³

Legnagyobb teljesítmény: 70 LE (4000/min)

Erőátvitel: 4+1 fokozatú, tolókerekes sebességváltó, a III. és a IV. fokozat szinkronizált, egytárcsás, száraz tengelykapcsoló, kétfokozatú, mechanikus osztómű, kapcsolható összkerékhajtással.

Felépítés: U keresztmetszetű, sajtolt acélidomokból hegesztett létraváz, kétszemélyes vezetőtér. Elöl és hátul félelliptikus laprugók hidraulikus lengéscsillapítóval

Méretek, tömeg: Hosszúság 4360 mm, szélesség 1940 mm, magasság 2090 mm, tengelytáv 2300 mm, hasmagasság 220 mm, saját tömeg 1720 kg, rakodótér 2730×1820×1320 mm, terepszög elöl 36°, hátul 30°, lejtőmászó képesség 30°, gázlóképesség 0,7 m, az üzemanyagtartály térfogata 56+30 liter

Menetteljesítmények: Legnagyobb sebesség 90 km/óra, hatótávolság 570 km, átlagos tüzelőanyag-fogyasztás 14,5 l/100 km.