Az utóbbi két évtizedből az olasz autóipar legnagyobb dobásai közé tartozik a 2005 és 2011 között, első vagy összkerékhajtással gyártott Alfa Romeo 159. Bármit is vennétek, próbáljatok minél többet megtudni a kinézett használt autóról, még a vásárlás előtt! A törések, a vízkár, a gazdasági totálkáros kifizetések feltérképezése fájdalmas kiadásoktól kímélhet meg benneteket.

A Vezess Értékbecslőben egy 289-es színkódú, Alfa Rosso fényezésű kombit vizsgáltunk át. A 183 000 kilométert futott autó eredetileg 136 lóerős dízelmotorja a tuning után 200 lóerő körül mozog. Érdemes megismerni a 939-es kódjelű limuzin illetve a kombi bajait és a hibalehetőségeit, de szerintünk itt az idő megvenni életetek eső Alfáját!

Videós használtautó-átvizsgálások: a Vezess Értékbecslő többi epizódját itt találjátok. Itt pedig néhány támpont, ha használt 159-es Alfát vennétek.

Motorok és reális átlagfogyasztás

Benzines motorok
1,8 MPI (140 LE) 9,0
1,9 JTS (160 LE) 10,1
2,2 JTS (185 LE) 10,4
1750 TBi (200 LE) 10,5
3,2 és 3,2 Q4 (260 LE) 12,5

Dízelmotorok
1,9 8V (120 LE) 6,9
2,0 16V (136 LE) 7,1
1,9 16V (150 LE) 7,2
2,0 16V (170 LE) 7,1
2,4 20V öthengeres (200/210 LE) 8,3

Liter/100 km-ben. Forrás: Spritmonitor.de

Ajánlott motorok

1,8 MPI 140 LE (Opel-motor, szívócső-injektor)
1750 TBi (Legalább erős)
1,9 JTD 120 és 150 LE
2,0 JTD 136 és 170 LE
2,4 JTD (csak Alfa 166 hengerfejre átépítve!)