Azt már tudjuk, hogy Liberty Walk csapatának „semmi sem szent”, bármilyen autóhoz képesek hozzányúlni annak érdekében, hogy sokkal közelebb legyen a földhöz és minden eddiginél szélesebb legyen. Készítettek az öreg BMW-től kezdve egészen a drága és új sportkocsikig mindenféle autót, de a valódi autótörténeti ikon, az igazán ritka Ferrari 308 GTB eddig megúszta a kezelést. Eddig…
A szélesítést, ültetést és az egyedi karosszériaelemeket bárki megrendelheti, aki szeretné kicsit feltűnőbbé varázsolni Ferrari 308 GTB-jét. A külső tuning ára durván 13 ezer dollár, amely jelenlegi árfolyamon számolva 4 millió forint.
A Ferrari az 1975-ös Párizsi Autószalonon mutatta be a 308 GTB-t. A Pininfarina-féle karosszériába V8-as motor került, középen elhelyezve, amely kezdetben 227 lóerőt és 284 newtonmétert tudott. Készült belőle roadster, később pedig erősebb, sőt befecskendezős változat is. A GTB-ből összesen 2897 darab készült, ebből 808 példány üvegszálas karosszériával. A targatetős GTS változatból valamivel többet, 3219-et gyártottak.
A GTS verzióval közlekedett egyébként Magnum is. Az első évadban egy 1978-as gyártású, karburátoros kocsival járt a nyomozó, egy évvel később megkapták az 1980-as 308 GTSi modellt, ami a negyedik széria derekáig szolgált. A sorozat sikere azonban indokolttá tette a vadonatúj típust, így innentől egészen a nyolcadik év végéig egy 1984-es 308 GTS QV dobálta a fenekét Magnum alatt.
2019-ben készült egy hasonlóan radikális Ferrari 308-átalakítás, amelyet a Casil Motors követett el. Sokak szerint ördögtől való ilyen szinten hozzányúlni ezekhez az autókhoz, hiszen az eredeti állapotban meghagyott Ferrarik ma már egyre nagyobb értéknek számítanak. De nézd meg magad: