Az Audi 2017-ben vezette be azt a technológiát, amin keresztül a gyártó autói képesek figyelmeztetni egymást a dugókra, rossz látási viszonyokra vagy balesetekre. A rendszer a járművek és egy központi adatbázis közötti kommunikációra épül, információit pedig a fedélzeti biztonsági rendszerek működéséből (ablaktörlők, blokkolásgátló, menetstabilizáló elektronika, vészhívó rendszerek, légzsákok stb.) szerzi.
Ezt a rendszert egészíti most ki egy új funkció, amely a kerék forgási sebességét és a gyorsulási adatokat elemezve megállapítja, ha az ideálistól a legkisebb mértékben is eltér az abroncsok tapadása. A tapadás mértékét aztán az időjárási és térképadatokkal összevetve hozza létre a jelentést a rendszer, és csak azokba az autókba küldi tovább, amelyek az érintett útszakaszon készülnek áthaladni.
Természetesen minél több autótól fut be jelentés a központi agyba, annál hatékonyabban működik a technológia. A vállalat számításai szerint 2021 során mintegy 1,7 millió jármű szolgáltat majd adatokat – nemcsak Audik, de a Volkswagen-csoport összes márkájához tartozó gépkocsik, beleértve a Bentley-ket és Lamborghiniket is.
Az út tapadási szintjére vonatkozó információ egyébként nem csak az autósoknak lehet hasznos: az önkormányzatok és útfenntartó szervezetek ezek alapján optimalizálhatják a sózás és egyéb karbantartás helyét és idejét. A technológia nem csak erre lehet egyébként képes a jövőben: egyrészt megoldható, hogy közvetlenül vezérelje például az adaptív tempomatot, amely automatikusan csökkentheti az autó sebességét. Másrészt az abroncsok kopásának a mértéke is elemezhető ezzel a módszerrel: ha egy autó ott is megcsúszik, ahol máskor nem, akkor azzal gondok lehetnek.