Nem indult gördülékenyen Sebastian Vettel és az Aston Martin házassága, a Ferraritól hat szezon után elküldött négyszeres világbajnoknak ugyanis egyetlen etapja sem volt a minden eddiginél rövidebb, csupán három napból álló előszezoni teszten Bahreinben, amikor a technika ördöge ne hátráltatta volna a munkáját.
Vettelnél csak Roy Nissany, a Williams tesztpilótája körözött kevesebbet, 117 körével így tulajdonképpen a körlista alján végzett, miközben annak élén Pierre Gasly több mint kétszer annyi, 236 körrel zárta a felkészülést.
A német el is ismerte, hogy közel sem alakult ideálisan a program, arra a kérdésre is választ adott, hány körrel maradtak el a tervektől. „Úgy 100 körrel!” – saccolta. „Nyilván szerettem volna több kört megtenni, ez a legfontosabb” – idézi szavait a Motorsport.com.
„Sűrű volt a [vasárnapi] nap, igyekeztem minél jobban kihasználni a pályán töltött időt. Úgy érzem, ez sikerült is, így sokat tanulhattam, úgyhogy most már csak ezekre kell emlékezni, visszajelzéseket adni. Ahogyan azt mondtam, nagyjából 100 kör esett ki, és hasonló a helyzet Lance [Stroll] esetében is.”
Vettelhez hasonlóan ugyanis Strollnak is kijutott a „jóból”, a három nap folyamán váltó-, elektronikai- és motorgondok fosztották meg értékes időtől és kilométerektől az Aston Martint. A körszámot tekintve viszont a kanadai még mindig szerencsésebb volt, 197 körével a hetedik legtöbbet köröző versenyző volt a mezőnyben.
„Egyiksünk sem így akarta, de nem kell nagy ügyet csinálni belőle. Ez történt, tovább kell lépni” – folytatta Vettel.
A csapatok viszonylatában nem mondható rózsásnak az Aston Martin helyzete sem, 314 körével a silverstone-i gárda csak a Mercedes gyári csapatát tudta átugrani, ahol Andrew Shovlin vezető mérnök az első következtetések levonását követően már elkezdte kongatni a vészharangokat.
Vettel elárulta, hogy időmérőszimulációt nem is végzett a héten, számottevően fontosabbnak tartotta a hosszabb etapokat. „Az egykörös tempónál sokkal fontosabb, hogy megértsük az autó működését, szerintem ez csak úgy lehetséges, ha egyre több és több kört teszünk meg” – magyarázta.
„Egy gyorskörnél csak össze kell rakni a dolgokat vagy a korábbi tapasztalatokat, illetve megtanultakat, így emiatt nem aggódom. Értelemszerűen nem tudtuk kipipálni a listánkon, de majd az első időmérőnél meglátjuk, hogy lesz. Az első verseny az első, amit még további 22 követ.”
„Sok időnk van még, sűrű lesz a szezon, próbálunk jó kezdést összerakni. Vegyes érzésekkel, fennakadásokkal zártuk a tesztet” – jegyezte meg, zárásként hozzátéve, számításai szerint az első versenyek mindettől függetlenül a tanulásról szólnak majd.