Március utolsó vasárnapján, a Bahreini Nagydíjon mutatkozik be az Aston Martin Vantage Safety Car, és ennek örömére egy különösen sportos limitált szériát hoz forgalomba a gyártó.

A Forma-1-ből jön az utcára ez az Aston Martin 1

Az Aston Martin Vantage F1 Edition az aerodinamika, a futómű és a motor tekintetében egyaránt köröket ver a modell mezei kiviteleire, ami nem csoda, hiszen az F1-es biztonsági autó fejlesztéseit közvetlenül emelték át az utcai modellbe, amely így gyakorlatilag a Safety Car közúti replikájának tekinthető.

A 4,0 literes motor teljesítményét 510-ről 535 lóerőre emelték. A nyomatéki csúcs maradt 685 Nm, ám ez az érték nagyobb fordulatszám-tartományban érhető el. A nyolcfokozatú automata váltót áthangolták: felváltáskor más ponton veszi el a gázt, így gyorsabban kapcsol, és közvetlenebb váltási érzetet nyújt. Visszaváltáskor is máshogy szabályozza a nyomatékleadást a vezérlés, így a tapadás határán jobban adagolható a motorfék.

A Forma-1-ből jön az utcára ez az Aston Martin 23

A vázszerkezetet tovább merevítették, a lengéscsillapítók szélesebb tartományban dolgoznak, így nagy sebességnél anélkül nyújtanak jobb be- és kirugózási teljesítményt,  hogy romlana a kis sebességű komfortérzet. Növelték a hátsó rugók feszességét és oldalirányú merevségét, a kormánymű pedig több visszajelzést ad, jobban kommunikál a rendelkezésre álló tapadásról.

Ez a tapadás pedig eleve nagyobb: a széria 20 colos kerekek helyett a Vantage F1 Edition 21 colos kerekeket kap, amikre egyedi fejlesztésű Pirelli abroncsokat szerelnek.

A Forma-1-ből jön az utcára ez az Aston Martin 24

A képet speciális aerodinamikai csomag teszi teljessé, ami szubjektív és mérhető téren egyaránt jobb teljesítményt tesz lehetővé. A két tengelyen mért leszorítóerő végsebességnél 200 kilogrammal nőtt, köszönhetően a szélesebb első köténynek, a padlólemez speciális borításának és persze a hátsó szárnynak. A diffúzor nem változott.

Az autó karosszériaszín-választéka részben a Safety Car, részben pedig az Aston Martin Forma-1-es versenyautójának a festését tükrözi. Az ügyfelek választhatnak a versenyzöld, fekete és fehér színek között – mind elérhető selyemfényű és metál kivitelben –; a matt sötétszürke sávozás mindegyiknek jól áll. A beltérben fekete bőr és szürke Alcantara párosa várja a pilótát, citromzöld, fekete, szürke vagy piros betétekkel megvadítva.

A Forma-1-ből jön az utcára ez az Aston Martin 25

A szénszálas karosszériaelemekkel szerelt, kupéként és roadsterként egyaránt kínált különkiadás már rendelhető; az autó első példányait idén májusban vehetik át az ügyfelek.