Ha valakinek kínáltak már többszörös áron koncert- vagy focimeccsjegyet a stadion előtt üzérek, pontosan érzi azt a tehetetlen dühöt, ami egy márka vagy autótípus rajongóit elönti, amikor spekulánsok jól bevásárolnak egy-egy limitált szériából, hogy aztán később komoly haszonnal adjanak túl rajta.

A legexkluzívabb autógyártók megtehetik, hogy megválogatják vevőiket, de vajon mit tehet a Toyota, amikor forgalomba hozza a Le Mans-i Hypercar széria homologizációs példányát, az ezer lóerős GR Super Sport kupét? Mivel mindössze húsz példányt kötelesek gyártani az autóból, igenis módjukban áll megszűrni a vevőket, és ennek első lépése már meg is kezdődött.

Nem adja el akárkinek új hipersportkocsiját a Toyota 1

Az előzetesen 2,8 millió dollárra (kb. 840 millió Ft) taksált autó reménybeli vásárlóit ugyanis megkérték, hogy töltsenek ki egy online kérdőívet. A márka japán weboldalán keresztül elérhető űrlapon aztán fel kell sorolniuk a birtokukban lévő, nagy értékű sportautókat, kezdve a kedvenceikkel. Tudni szeretnék, hogy van-e vagy valaha volt-e a reménybeli vevő tulajdonában Toyota 2000GT vagy Lexus LF-A, illetve, hogy milyen sokat használja ezeket az autókat, és évente hány alkalommal vezeti őket versenypályán. Az érdeklődők esetleges nemzetközi autóversenyzői engedélyére is rákérdeznek, továbbá megkérik a jelentkezőt, árulja el, milyen célból szeretne GR Super Sportot vásárolni.

Ez utóbbi körülbelül annyira beugratós, mint az a nyomtatvány, amin az USA-ba belépési engedélyért folyamodó utastól megkérdezik, volt-e valaha tagja kommunista szervezetnek, illetve tervezi-e terrorcselekmények végrehajtását tartózkodása során. Senkit nem fognak tehát leleplezni a keresztkérdésekkel, rátalálhatnak viszont néhány olyan rajongóra, aki tényleg méltó gazdája lehet a GR Super Sportnak.

Nem adja el akárkinek új hipersportkocsiját a Toyota 9