A kilencvenes években még a legdrágább autókhoz is járt gyári szerszámkészlet. Értelme már akkor is kevés volt, kevés tulajdonos állt neki az út mentén bütykölni a Ferrari 456GT-t vagy a Porsche 959-est, esetleg a McLaren F1-et.
Mégis, ezekben az exkluzív típusokban is ott sorakozott pár villáskulcs, amelyek napjainkra önmagukban is kisebb vagyont érnek.
A Ferrari 456GT-hez tartozó bőröndnyi szerszám például 500-800 ezer forint körüli áron érhető el a különböző aukciós oldalakon. Ezért a pénzért kapunk pár villáskulcsot, biztosítékkészletet, csavarhúzót, és az olaszok legerősebb poénját, egy hosszbordás szíjat.
Biztosan ki lehet cserélni ezt az alkatrészt a rendelkezésre álló eszközökkel a V12-es motoron, de erről oktatóvideót eddig még nem találtunk a neten.
Ez tehát a Ferrari különleges készlete, de bármennyire is hihetetlen, nem ez a gyári szerszámkészletek csúcsa. Az igazi Szent Grál a McLaren F1-hez járt, és ez a csomag mutatja igazán, milyen fanatizmussal épült korának leggyorsabb autója.
McLaren F1
106 darab készült belőle és minden idők legjobb autójának is szokás hívni a McLaren F1-est. Ettől persze az összes példány elképesztően drága és nagyjából lehetetlen két egyformát találni. A McLaren F1-es motorját a BMW Motorsport részlege szállította, a meglévő V12-est fejlesztették alaposan tovább, hogy megalkossák a sokáig egyedülálló, sebességrekorder szupersportkocsi szívét. Az S70/2 kódjelű, 6,1 literes szívó benzinmotor 630 lovas, melyet 7400-as fordulatszámnál ad le, mellé 5600-tól 651 Nm nyomaték társul. 3,7 másodperces százas sprintidőre képes és akár 370 km/óra feletti tempót is autózhat, akinek van erre egy elég hosszú egyenese vagy éppen döntött körpályája.
A készletet ugyanis csak és kizárólag a Mclaren F1 számára készítette egy francia gyártó. Mutatós bőrönd helyett egyszerű bőrszütyőbe kerültek a szerszámok, hiszen az alacsony tömeg elsődleges cél volt a modell tervezésénél, és ezt ennél az elemnél is figyelembe vették.
Olyannyira, hogy az összes (6 mm, 8 mm, 10 mm, 11 mm, és 12 mm) villáskulcsot titánból készítették. Érdekes, hogy ahelyett, hogy elhagyták volna az egészet, inkább ragaszkodtak hozzá, és elkészítették ezt a méregdrága verziót. Bár a McLaren F1 kapcsán minden méregdrága, így ez sem lóg ki a sorból.
A most árverésre kerülő darab érdekessége, hogy egy kiégett McLaren F1-ből származik, a tűz nyomai láthatóak a bőr tartó sarkain. Az RM Sotheby’s árverésén leüthető különlegességet 7-10 000 fontos értékre becsülték, tehát nem lehetetlen a négymillió forint körüli ár sem ennél a darabnál.