Ez az egyedi gokart az autósport egyik legendás konstrukciója, a Porsche 917 előtt tiszteleg. Egyszerre modellautó, és vezethető, akár versenypályán is használható gokart. Az eredeti gép 30 százalékkal zsugorított, 2,6 méter hosszú verziójában természetesen nem 12 hengeres motor dolgozik. A középre szerelt 230 köbcentis blokk kilenc lóerőt termel, a végsebesség pedig 50 km/óra körül alakul.
Pont elég egy ilyen méretű játékszerhez, amit akár ötéves kortól használhat következő gazdája. Ehhez persze le kell gyilkolni majd a malacperselyt, mert az aukciós oldalon 6,5-7 milliós leütési árat jósol a kiírás.
Porsche 917 – egy életveszélyes legenda
Az 1960-as években a Porsche versenyköltségvetésének kétharmadát a Volkswagen állta azzal a kikötéssel, hogy csak léghűtéses motorokkal indulhatnak. A hűtésmód azért volt fontos, mert a cég millió számra ontotta a Bogarat, és a túlhaladott technikának kellett a hátszél a sportsikerekkel. A büdzsének nem volt felső korlátja, így megszülethetett a 908, majd a 917. 12 hengeres motorja két hathengeres boxerből született, 4,6 literes volt, és turbófeltöltéssel 1100 lóerőt tudott. Csak azért nem 1300-at, hogy kiegyensúlyozottabb legyen a teljesítményleadás. 1971-ben egy 917-es Porsche 386-tal repült a Les Hunaudières egyenesben. A gyártó számításai szerint az autó 200-ra 4,8 mp alatt, 300 kilométer/órára 127 mp alatt gyorsult. A 100 eléréséhez 2 másodperc kellett. Nem volt szempont, hogy aerodinamikai gondjai miatt a 917 nagyjából vezethetetlen volt. Szülőatyja, Ferdinand Piëch szerint a 917-est e sártekén összesen hárman tudták vezetni, Jacky Ickx, Pedro Rodriguez és Jo Siffert, de tehetős privát versenyzőknek simán eladtak párat a 25 legyártott autóból. Azért készült pont 25 darab, mert a széria-sportautó kategória előírásai ennyit követeltek meg.