Nem egyszerűen elektromos szabadidőjárművet, hanem brutális képességekkel bíró elektromos szabadidőjárművet mutatott be a Kia. Az EV6 800 voltos elektromos hálózata kétféle akkumulátorkapacitást, két- és összkerékhajtást, és ezek kombinációjából adódóan öt különböző teljesítményszintet kínál.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 1

Már a legszerényebb, kis akkumulátoros, egy villanymotoros verzió is 170 lóerőt és 350 Nm-t ad le, a GT csúcsváltozat pedig 585 lóerővel és 740 Nm-rel pusztítja az aszfaltot. Ez utóbbit elektronikus részletesen önzáró differenciálművel is felszerelték; a csúcsmodellnek elég 3,5 másodperc, hogy elérje a 100 km/órát, végsebessége pedig 260 km/óra. A köztes változatok rendelkezésre álló adatait az alábbi táblázat tartalmazza; a hiányzó információkat a 2021 második felében induló forgalmazásig nyilván pótolni fogja a gyártó.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 31

Az alapmodell 4680, a GT-Line és GT kivitelek 4695 mm hosszúak, szélességük 1880, illetve 1890 mm. A magasság minden esetben 1550 mm, a tengelytáv 2900 mm.

Műszaki adatok:

  EV6 / EV6 GT-Line
4WD
EV6 / EV6 GT-Line
2WD
EV6 GT
4WD
Akkumulátor
kapacitása
(kWh)
58,0 77,4 58,0 77,4 77,4
Teljesítmény
(kW)
173 239 125 168 430
Teljesítmény
(LE)
235 325 170 228 585
Forgató-nyomaték
(Nm)
605 605 350 350 740
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
6,2 5,2 n.a. n.a. 3,5
Végsebesség
(km/óra)
n.a. n.a. n.a. n.a. 260
Hatótávolság
(km)
n.a. n.a. n.a. 510 n.a.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 32

A 800 voltos akkumulátor megfelelő töltő rendelkezésre állása esetén mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető – ezeket a számadatokat már láttuk a Hyundai Ioniq 5-nél, amely előzékenyen átengedte ikertestvérének a sportverzió bevezetését. 270 másodperc alatt 100 kilométerrel nyújthatjuk meg a hatótávolságot (kétkerék-hajtás, nagy kapacitású akku esetén).

Ahogy az Ioniq5, az EV6 is használható áramforrásként: 3500 watt összteljesítményű fogyasztót (porszívót, klímaberendezést, bármit) köthetünk rá, sőt, akár egy másik villanyautót is tölthetünk róla.

A regeneratív fékrendszer teljesítménye 5 fokozatban állítható, a nullától a maximumig, amikor az autó gyakorlatilag egyetlen pedállal vezethető, a fékre csak végső esetben kell rálépnünk.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 33

Az új modell egyben egy új termékstratégia indítását is jelzi: 2030-ra az összeladások 40 százalékát kívánja villamosított (hibrid, plug-in hibrid és elektromos) modelljeire osztani a Kia. Ekkor 1,6 millió villamosított autót kívánnak forgalmazni évente, ennek több mint fele (880 ezer) tisztán elektromos volna. A következő öt évben 10 további elektromos modellt dob piacra a márka, ebből hat erre az új padlólemezre épül majd, négy pedig meglévő modellek változata lesz.

Az EV6 sajátos formavilágát az aerodinamika diktálta, a sík fenéklemeztől a kettős hátsó szárnyig. A 2,9 méteres tengelytáv tágas belső teret ígér, amelyhez alaphelyzetben 520 literes csomagtartó társul. Alaphelyzetben a hátsó kerék hajtott; ilyenkor az orrban 52 literes üreg várja a kabátokat és töltőkábeleket; az összkerekes verziókban az elülső raktér jelképes 20 literesre zsugorodik.

Nem csak károsanyag-kibocsátás nélküli üzemével vigyáz a környezetre az EV6: az üléskárpitok gyártásánál autónként 111 PET-palacknak megfelelő mennyiségű műanyag hulladékot használtak fel.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 34

Ha legalább 1/3-ig fel van töltve az akkumulátor, a Kia EV6 akár 1,6 tonnát képes vontatni.

Az utastérben két ívelt, vékony kijelzőt találunk, valamint van egy harmadik display is, amely a vezető elé, a szélvédőre (head-up display) vetíti ki a kiterjesztett valóságú információkat. Audiorendszerből akár 14 hangszórós Meridian egység is kérhető.

A vezetőtámogató funkciók kínálata hiánytalan, az autó képes egyedül leparkolni – akár azután, hogy kiszálltunk belőle.

A Tesla Model X babérjaira tör a Kia EV6 35