A következő négy évben húsz új modellt, köztük számos részben vagy teljesen elektromos típust készül bevezetni a Lexus. Ezek egyike lesz az a zéró károsanyag-kibocsátású jármű is, amelynek menetdinamikai, formai és technológiai jellemzőit a most bemutatott LF-Z Electrified tanulmányautó vetíti előre.
A nem túl dallamos nevű koncepciójármű elektromos összkerékhajtást kapott, amely fejlett nyoamtékvektor-szabályozással biztosít stabil és/vagy élvezetes vezethetőséget. Teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, de ez így volt a márka legutóbbi tanulmányánál is – amiből aztán nem is lett semmi, legalábbis egyelőre.
A lényeg azonban a Lexus szerint a fejlett hajtási rendszerből adódó, kiegyensúlyozott vezethetőség. Az autó képes első, hátsó vagy összkerékhajtással haladni, a pillanatnyi szükségletek szerint. A kormánymű elektronikus, nincs kormányoszlop, így olyan közvetlenre vagy kényelmesre hangolják a kormányzást, ahogy csak szeretnék.
Japán tanulmányautó nem létezhet japán szavakkal fémjelzett, homályos és titokzatos koncepciók nélkül. Ez esetben a Tazuna, azaz gyeplő kifejezést tanulhatjuk meg: ahogy a lovas egyetlen mozdulattal irányítja hátasát, úgy az LF-Z sofőrjének sem kell koncentrálnia a vezérlőszervekre, minden kézre esik, és ösztönösen kezelhető.
Az autó hatalmas, hosszanti üvegpanelekkel világítja be az utasteret, a vezető szokásait és igényeit pedig mesterséges intelligencia tanulja ki, méghozzá párbeszéd formájában: minél többet használjuk, annál jobban kiismer az autónk. Az első és hátsó utasok szintén egy fedélzeti kommunikációs rendszeren keresztül beszélgethetnek egymással, pont, mint a robottal.
Az ülések masszázsfunkciósak. Az ajtók elektronikus zárat kapnak, amelyek egyben a baleseteket is megelőzik: egyszerűen nem nyílnak, ha közeledő járművet észlelnek. El tudunk ugyan képzelni olyan helyzetet, ahol ez kifejezetten idegesítő vagy akár veszélyes is lehet, de értjük a szándékot.