Emlékezetes módon dőlt el a Forma-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj sorsa, hiszen nem volt papírforma ezúttal Lewis Hamilton győzelme, mégis a világbajnoki címvédőt intették le elsőként, miután Max Verstappen egyetlen támadási kísérlete során a hétvége folyamán ominózus 4-es kanyart elhagyva előzte meg.

Habár Verstappen kétségkívül szabálytalanul előzött, sokan megkérdőjelezték, hogy több versenyző, köztük a futamgyőztes Hamilton miért hagyhatta el büntetlenül a pályát 30-szor azon a ponton, főleg úgy, hogy a verseny felétől a versenyirányítás már figyelmeztette a pilótákat emiatt.

Egyes számítások szerint Hamilton ezzel alkalmanként két tizedmásodpercet nyert, a Corriere dello Sportnak nyilatkozva a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírójának állt egykori F1-es pilóta, az ötszörös Le Mans-győztes Emanuele Pirro szerint előnyt szerzett a Mercedes versenyzője.

„Hamilton túl gyakran hagyta figyelmen kívül a pálya határait, ezzel ismétlődő előnyre tett szert” – fogalmazott Pirro. „Emiatt figyelmeztette Michael Masi [versenyigazgató – szerk.] a Mercedest, mivel ő az egyedüli, akinek felhatalmazása van arra, hogy kommunikáljon a csapatokkal.”

F1: Verstappen hibázott, mégis nyerhetett volna 2

A verseny hajrájában a kérdéses előzés után Verstappen visszaadta a pozíciót – mint kiderült, nem önszántából, hanem csapata utasítására, mi több, a holland kérdőre vonta a Red Bullt, miért nem hagyták menni, mert érzése szerint ki tudta volna autózni az öt másodperces különbséget arra az esetre, ha megbüntették volna.

Pirro szerint is ezzel a húzással Verstappen nyerhetett volna. „A versenyigazgató soha senkit nem kötelezhet semmire, legfeljebb csak javasolhat” – mondta, azt sugallva, hogy Masi csak javaslatot tehet. „Onnantól fogva viszont, hogy Verstappen visszaadta a pozíciót, többé már nem kellett foglalkoznunk az üggyel” – tette hozzá.

Azt is megerősítette, hogy a pályán kívüli előzés miatt valóban legfeljebb öt másodpercet írtak volna hozzá Verstappen idejéhez, amennyiben nem engedi vissza Hamiltont.