Tavaly év végén jelentette be a Mercedes-Benz, hogy teljesen restartolja az eSprintert és az új generációt teljesen új platformra fogja építeni. A stuttgarti márka a második generációs eSprinterek esetében jóval nagyobb expanzióval számol, éppen ezért azt tervezik, hogy az eddigi egy helyett a jövőben három gyárban készülne a tisztán elektromos áruszállító. Ennek érdekben a düsseldorfi, a ludwigsfeldei (volt IFA-gyár) és az amerikai charlestoni üzemben összesen 50 millió eurós beruházást hajtanak végre. 

De miért beszél erről a Mercedes-Benz, hiszen a gyártás beindításáig még sok idő van. Feltehetően azért, mert az egyik legnagyobb rivális, a Ford két héttel ezelőtt jelentette be, hogy – nem nagy meglepetésre – a törökországi Kocaeliben fogja gyártani a villany Transitot, amely a VW-vel közösen fejlesztett egytonnás elektromos furgonnal párhuzamosan fog legördülni a gyártósorról. A Mercedes-Benz szerdai bejelentése tehát nem más, mint komoly erődemonstráció, a német konszern ugyanis a Ford hagyományos észak-amerikai piacain is ringbe száll az eSprinterrel. 

Ilyen elektromos furgonok készülhetnek a néhai IFA-gyárban 1

A három gyár felkészítésének költsége egyébként eltörpül az új platform fejlesztésére szánt összegéhez képest, ugyanis a Mercedes-Benznek cirka 300 millió euróba kerül az új platform kifejlesztése. A cég szerint az eSprinter következő generációja az eddig elérhető dobozos mellett alvázas kivitelben is készül majd, így platós áruszállítók, lakóautók, vagy akár hűtőfelépítményes teherautók is készülhetnek belőle. Az eSprinter sorozatgyártása 2023 második felében indulhat. 2022-től pedig minden Mercedes-Benz személyautó és haszonjármű gyárkarbonsemlegesen fog termelni.

Kövess minket a Facebook-on!