Az Apple-től a Huaweiig egyre több okostelefon-gyártó kap kedvet a járműgyártáshoz. Az ok az autók átlényegülésében keresendő: a modern autókban egyre nagyobb szerephez jutnak azok a telekommunikációs és adatfunkciók, amelyekben ezek a cégek otthon vannak. Fokozottan igaz ez a villanyautókra, ahol jóval kisebb helyzeti hátrányból indulnak a szórakoztató elektronikai vállalatok, hiszen itt a hagyományos autógyártók sem rendelkeznek komoly hagyományokkal és szaktudással.
Most a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a Xiaomi is csatlakozik ehhez a csapathoz, méghozzá meglehetősen agresszívan: tíz év alatt 10 milliárd dollárt (3000 milliárd forintot) fordítanak elektromos járművek fejlesztésére és gyártására. Ennek a pénznek nagyjából a 60 százalékát biztosítja a Xiaomi.
A cég alapítója és vezetője, Lei Jun személyes vezetésével indul útjára az önálló autóipari részleg, amely az elektromos hajtás mellett az önvezető technológiákra is kiemelt figyelmet fordít – állítólag már fel is vették azokat a mérnököket, akik az önvezető szoftvereket fogják írni.
„Komoly források állnak rendelkezésünkre ehhez a projekthez” -mondta a cégvezető. Lei Jun pályafutása utolsó nagy dobásának tekinti a projektet, amelyet külső befektetők bevonása nélkül tervez megvalósítani.
Az autók összeszerelését a tervek szerint külső szakértő cégek végzik majd, ugyanúgy, ahogy a Xiaomi mobiltelefonokét is. Hogy kik, arról nincs információ, de azt leszögezték, hogy nem hagyományos autóipari szereplőkben gondolkodnak.