Háromtagúra bővült a Gazoo Racing utcai típusainak a száma: a GR Supra és a GR Yaris után itt a GR 86. Nem egységes persze ez a kínálat, amelyből műszaki különlegességével messze kimagaslik a Yaris – cserébe a Supra és a 86 egyaránt komoly múlttal bír a Toyota világában. Az első modell, amely ezt a számot viselte a nevében, a nyolcvanas években gyártott AE86 volt, amely a korabeli Corolla-család sportmodelljeként komoly versenyautó-karriert futott be, és máig legendának számít.
Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet találunk. A kerekek 18 colosak
Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet találunk. A kerekek 18 colosak
Fotó megosztása:
A műszeregység egy 7 colos TFT kijelző; ezen a gyorsulási erők is megjeleníthetők
A műszeregység egy 7 colos TFT kijelző; ezen a gyorsulási erők is megjeleníthetők
Fotó megosztása:
Marad a 2+2 üléselrendezés
Marad a 2+2 üléselrendezés
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
A képen a japán specifikációjú Toyota GR 86 látható
Fotó megosztása:
A GR 86 nem a Corollához, hanem a Subaru BRZ-hez kötődik. Utóbbi második generációját már hónapokkal ezelőtt megszellőztették. Az európai bejelentés meglepően szűkszavú volt, de a globális bejelentésből kiderül, hogy a Toyota esetében a Subaruval közösen kifejlesztett, 2,4 literes, négyhengeres szívó boxermotor nagyságrendileg ugyanolyan erős lesz, mint a Subaru BRZ fedélzetén.
A Subarunál 231 lóerőt és 249 Nm nyomatékot említett a gyár, a Toyotánál 235 lóerőről és 250 Nm-ről van szó. A motor 7400/percnél szabályoz le. A 0-100 km/óra gyorsulás jelentősen javult: a korábbi 7,4 mp helyett 6,3 másodperc alatt tudja le a kötelező gyakorlatot az autó.
A műszeregység egy 7 colos TFT kijelző; ezen a gyorsulási erők is megjeleníthetők
Az új GR 86 métereiben (a hossz 25, a tengelytáv 5 mm-rel nőtt) és formavilágában hű maradt elődjéhez, ami a hajtáslánc jellegéből adódó, mély tömegközépponttal együtt stabillá és fordulékonnyá teszi az autót. Ehhez az is hozzájárul, hogy a vázszerkezet torziós szilárdsága 50 százalékkal nőtt.
Motorsportból származó aerodinamikai részletekkel találkozhatunk az autón
Japánban 2021 őszétől lesz elérhető a modell, így korábban Európa sem számíthat az autóra.