A Bajkál-tó jege decembertől március végéig elég vastag ahhoz, hogy autóval is közlekedni lehessen rajta, de mezei halandó elvileg nem hajthat rá, ehhez a mutatványhoz speciális engedély szükséges.
Ám a tiltások ellenére mindig akadnak olyanok, akik már akkor ráhajtanak, amikor még nem szabad és akkor is közlekednek rajta, amikor már veszélyes. Ő miattuk van szükség a vészhelyzeti minisztérium mentőcsapatára, akik különleges gépekkel indulnak a bajbajutottak megmentésére.
Bajkál-tó
A Bajkál-tó a világ legöregebb és legmélyebb tava a maga 25 millió évével és 1642 méteres mélységével, vize pedig a Föld édesvízkészletének 20 százalékát teszi ki. Annak ellenére, hogy Oroszországban található, ahol nem a környezetvédelem az első, a Bajkál-tó vize mégis a legtisztább a világon, ha épp nincs befagyva, akkor nagyjából 40 méterig átlátszó. A tavat 300-nál is több folyó táplálja, viszont csak egyetlen folyik ki belőle, az Angara.
Most két ZIL-131-es mutatta meg, hogy miért létezik a tiltás, és mennyire veszélyes a világ legnagyobb taván közlekedni tavasszal. Mindkét teherautó beszakadt a jégbe, az egyik teljesen elsüllyedt, a másik csak félig.
Mindkét sofőrnek sikerült idejében kiugrania a kabinból, az egyik esetet pedig kamerával rögzítették a helyszínen tartózkodók.
A Vezess stábjának tagjai több alkalommal jártak már a Bajkál-tónál, és a helyiek elmondása szerint az ehhez hasonló balesetek nem mennek ritkaságszámba.
2017-ben nagyszabású expedícióval kutatták fel a vízben rejtőző roncsokat, a kutatások során: kilencvenkét autót, tizennyolc vízi járművet, hat hószánt, két motorkerékpárt, egy traktort, egy helikoptert és egy repülőgépet találtak.