704 fő vett részt a Jövő Mobilitása Szövetség kutatásán, melyben a résztvevőket az elektromos járművekről kérdezték. A válaszadók 69%-a már vezetett elektromos járművet és a villanyautózással kapcsolatos élményeiket az 5-ös skálán 4,6-ra értékelték. A válaszadók 41%-ának a következő autója biztosan elektromos lesz, 30%-ra reméli, hogy az lesz és csupán 15%, aki még bizonytalan.

Az elektromos járműveket vezetési élmény szempontjából 70% kiemelten jónak, 23% jónak minősítették. Előnyeik közül a megkérdezettek 77%-a kiemelte, hogy helyben nem növeli a légszennyezettséget, 73%-a a csendesebb és rezgésmentes üzemmódot említette meg, míg 71%-uk az alacsony üzemeltetési költségeket sorolták a legfőbb előnyök közé, de a válaszadók közel 70%-a a megújuló/zöld energiával tölthető, és az otthoni töltés lehetőségét is kiemelte.

Munkába járáshoz 11%-ban elektromos robogót, 14%-ban elektromos biciklit és 81%-ban elektromos autót vásárolnának a kutatásban résztvevők. Kiderült az is, hogy a vásárlások visszatartó tényezője a kitöltők 60%-ánál az, hogy nincs módja a munkahelyén tölteni elektromos meghajtású gépjárművét, 87%-uknál pedig az autók magas vételára.

A kutatásban résztvevők 52%-a hagyományos üzemanyaggal működő autóval közlekedik, elektromossal 38%, gyalog 21%, tömegközlekedéssel 17%, nem elektromos biciklivel vagy rollerrel 15%.

Mindezek mellett a 2020. évi elektromos töltőhálózati adatokat is elemezték. Kiderült, hogy 41 millió kilométer megtételére elegendő áramot vételezett a hazai töltőhálózaton a 12 597 villanyautó-tulajdonos. Az elektromos járművekkel 77%-kal csökkenthető a CO2 kibocsátás, így összesen 5,1 millió tonna CO2 kibocsátás csökkenést sikerült elérni a nyilvános töltőhálózaton vételezett töltéseknek köszönhetően. Kiemelték, hogy az otthon töltött villanyautók nagy része napenergiával kerül feltöltésre, így az elektromos járművek használatával a fenntarthatóság és a környezet védelme biztosítható.