Több tucat autó, köztük számos AutoVAZ (Lada) prototípus parkol a szabad ég alatt egy orosz telephelyen. Jó néhány éve ezek a járművek még a Togliatti Műszaki Múzeum (Togliattiban gyártják a Ladákat) kiállítási darabjai voltak, de egy ideje már átvette őket a városvezetés és itt támasztották le őket. Az okokat senki nem tudja, de ami biztos, az időjárás viszontagságai semmit nem kímélnek.
Az igen ritka, Lada Oka továbbfejlesztett, futurisztikus városi koncepciója az Oka-2, amely egykor büszkén pózolt a kiállítótérben. A motortérbe egyliteres, háromhengeres erőforrás volt.
Az Oka-2 így nézett ki fénykorában, az 1998-as moszkvai autókiállítóson
A Lada időnként meglepően újszerű tanulmányautókkal kápráztatta el a nagyközönséget és a konkurenciát, melyekből vagy nem lett semmi, vagy mire piacra kerültek, már rég kimentek a divatból. A Lada 2110-es prototípusait is közel 10 éven keresztül hordozták szalonról szalonra, mire az első szériaautók legördültek a togliatti gyár futószalagjáról, persze addigra már rég elavult megoldásokkal és gyatra minőséggel.
A kilencvenes évek közepén született a VAZ-2123 Niva II. De ez nem a klasszikus, mindenki által ismert Niva utódja, ugyanis annak a neve már régóta 4×4, a Niva nevet 1998 óta egy másik orosz terepjáró, a GM-AvtoVAZ által gyártott Chevrolet Niva viseli. Ez a VAZ-2121 technikára épülő, eleinte VAZ-2123 néven jegyzett, 80 lóerős 1,7 literes szívó benzinmotorral szerelt korai SUV.
Ezen a fotón pedig jól látszik, hogy számos különlegességet „dobtak” ki a placcra. Egy helyi portál megkereste a múzeumot azzal kapcsolatban, hogy miért vannak ezek az autók így elhanyagolva, de egyelőre nem kaptak választ.
A Togliattiban található múzeumnak egykor 460 kiállítási darabja volt. Az autók mellett, harcjárművek, hajók, tengeralattjárók és repülők is helyet kaptak a múzeumban. Azonban 2014 óta, miután a múzeum a városvezetés tulajdonába került, erősen hanyatlani kezdett a kiállítás.