„A legnagyobb fejlődés a baleseteket megelőző technológiák terén mutatkozik az autóiparban. A Dacia azonban spórolt ezeken, és ez meg is látszott az eredményeken” – foglalta össze a Sandero és testvérmodellje, a Logan által elért eredményeket Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.
A kisautó mindössze kettő csillagot kapott az összesítésben, pedig mechanikus felszereltsége képessé tette volna akár négycsillagos minősítésre is, írja értékelésében a szervezet. Csakhogy az önműködő vészfékrendszert, amely az autó előtt akadályt észlelve magától lassít, csupán radaros érzékelővel szerelték fel, kamerával nem. A rendszer így hatékonyan akadályozza meg, hogy nekimenjünk egy elénk kerülő autónak, de a gyalogosokat, kerékpárosokat nem érzékeli.
Ami a tradicionális mérőszámokat illeti, frontális ütközés esetén stabilan teljesített a Dacia párosa. A karosszéria nem torzult el extrém mértékben, az elöl utazók térde és combcsontja megfelelő védelmez élvezett, ugyanakkor a műszerfali komponensek testalkattól és üléshelyzettől függően komoly sérülést okozhatnak – erre utalnak a bábuk narancssárga testrészei. A mellkas terhelése még épp elfogadható volt. Ha másik autóban ülve ütközünk a Sanderóval/Logannel, az nem tesz komoly kárt a mi járművünkben, és így bennünk sem.
Az oldalirányú ütköztetéses teszteken megfelelő volt a védelem, bár a mellkas terhelése magasabb volt az ideálisnál. Ha oszlopnak ütközünk a Dacia oldalával, dicséretes védelemben van részünk, kivéve, hogy a vezető és az első utas teste szabadon átcsapódhat a másik ülésre, így egymásnak okozhatnak sérülést az itt utazók. A ráfutásos ütközés ellen az első fejtámaszok jól védenek, hátul azonban nagyobb a nyaksérülés kockázata.
Nem egyértelműen örömteli a helyzet, ha gyerekeket szállítunk: a 10 éves korosztály mellkasát és nyakát gyenge szintű védelemben részesíti az autó, a 6 éves méretű bábu nyaka megfelelő, a mellkas és a fej védelme jó.
A motorházfedél és a lökhárító megfelelő védelmet nyújt az elgázolt gyalogos fejének, illetve lábszárának. A medence sérülésének kockázata azonban magas, és ahogy a cikk elején említettük, az autó nem észleli, ha gyalogos lép elé. Kár, mert bár a Sandero kevés vezetőtámogató funkciót kínál (sebességhatároló, öv bekötésére figyelmeztető jelzés, járműfelismerő vészfékező rendszer), azok megbízhatóan működnek.
Nézd meg videón is a törésteszteket – kattints az alábbi képre!