Négy éve van a piacon a Seat városi szabadidőjárműve, ideje volt átdolgozni a modellt. Egy crossovernél kézenfekvő megoldás, hogy robusztusra vesszük a figurát. Ezt tette az Arona is: az új Xperience kivitel marcona, strapabíró stíluselemeket öltött magára, a hatalmas foglalatba ültetett ködlámpa meggyőzően hiteti el az emberrel, hogy tényleges terepjárót lát. Hátul pont ellenkezőleg: hallatlanul stílusosan dobták fel az autót, a kézírást imitáló Arona felirat jól mutat a csomagtérajtón.
Az utastérben alapvetőek a változások. Több mint 20 százalékkal nagyobb lett a multimédiás kijelző: a legkisebb is 8,25 colos, de kérhető 9,2 colos is. Ráadásul a lebegő képernyőn magasabbra emelték, így könnyebb rápillantani.
A nagyobb képernyőhöz teljes körű online szolgáltatási csomag társul, telefonintegrációval, alkalmazásból vezérelhető funkciókkal, online navigációs szolgáltatásokkal, beépített SIM-kártyával és hangfelismerő asszisztenssel.
A műszerfal puha tapintásúra váltott, a kormány Nappa bőrborítással rendelhető. A leglátványosabb változás azonban az, hogy megvilágított gyűrűt kaptak a műszerfali légbeömlők; ezek fénye felszereltségi szinttől függően más és más.
Az Arona nagyobb autókra jellemző vezetőtámogató szolgáltatásokat kínál, tartja a sávot, a sebességet és a követési távolságot, figyeli a táblákat, nézi a holtteret, nem vakítja el a szembejövőt, és magától leparkol, ha kérjük.
Ennyi tudás mellett szinte mellékesek a motorok. Dízel nincs, csak benzinesek és egy CNG (földgáz) üzemű. Az 1,0 literes, háromhengeres blokk 95 vagy 110 lóerős lehet, az 1,5 literes erőforrás 150 lóerős, míg az 1.0 CNG motor 90 lóerőt tud.
Kattints ide, hogy videókon is megnézhesd a megújult Seat Arona városi szabadidőjárművet!