Az aviatikában mozgó cégek toporogva keresik a zöld megoldásokat. Az elmúlt pár évben a torkukra került a kés, a klímaváltozás miatt éledő mozgalmak egyre hangosabban követelik a civil repülőipar megregulázását. 

Erre válaszul jönnek a különböző kísérletek a kibocsájtás csökkentésére, mert a villannyal üzemelő repülők kora még odébb van. Ezért a kerozint kellene zöldíteni, kiszorítani, megreformálni.

Ezen dolgozik több cég is (Neste, Avjet Fuel, WorldEnergy) főleg Kaliforniában, a megoldást pedig a sütőolaj felhasználásában látják. A Sustainable Aviation Fuel (SAF) gyártása során az élelmiszeripar egyik hulladékából, a használt sütőolajból állítanak elő repülő-üzemanyagot. Az ígéret szerint így a szén-dioxid-kibocsájtás 80 százalékkal csökken, a szálló por mértéke is mérséklődik (igen, a kemtrél csíkokról van szó), a kén-oxid szintje pedig 90 százalékkal lesz jobb.

Ráadásul addig kotyvasztják a sült krumpli szagú sűrű folyadékot, amíg az átlagos hajtóművek számára is fogyaszthatóvá válik. Vagyis a legtöbb repülőgéptípust átalakítani sem kell ehhez az üzemanyaghoz. 

Arra azért még nincs elég kapacitás, hogy a nagy utasszállító cégeket környékezzék meg ezzel a megoldással. Inkább a privát szektort, az üzleti utakat lebonyolító kisebb jetek, luxusgépek kiszolgálása a cél. A NetJets, a világ egyik legnagyobb privátgép flottáját üzemeltető cége például elhatározta, hogy a következő tíz évben 37,5 millió liternyi bioüzemanyagot fognak felhasználni a flotta gépeinél. Jeff Bezos az egész Amazon tehergép flottáját át akarja állítani erre az alternatív üzemanyagra, Bill Gates pedig a gyártásba szállt be. 

A rántott húsos üzemanyag hátránya, hogy még előállítása jóval drágább, mint a normál kerozinnak, de a magukat zöldnek feltüntetni akaró cégek szívesen kifizetik a felárat.