Ez a cikk nem a Vezess szerkesztőségének írása, hanem hirdetés!

Szögezzük le, sokat autózok. Nagyon sokat. Persze mindig jól megpakolva. Ezért is volt nagy érvágás, amikor a férjem elkérte az enyémet, nekem pedig le kellett menni a gyerekekért a rokonokhoz a Balaton-felvidékre. Kétségbeesésemben a tesómhoz fordultam, aki fölajánlotta az új autóját, egy kis Honda Jazz-t.

Jazzre hangoltam magam (x) 1

Megmosolyogtam, oké, kinevettem, hiszen ismer. Ebbe én nem fogom tudni beletenni a két gyerek összes motyóját, amivel haza kell hoznom őket, meg a sajátomat, mert ha már ott vagyunk, akkor kiránduljunk egyet délután, meg még, amit biztosan kapunk – egy fél disznóról tudtam, hiszen vágtak korábban. Meg különben is, az övé hibrid, biztosan nem fog olyan jól menni, mint az enyém.

Jazzre hangoltam magam (x) 2

Kétkedve ültem be, a tesóm bepattant az anyósülésre és elkezdte magyarázni, miben különbözik ez a hibrid Jazz az enyémtől, majd elkérte a telefonomat és gyorsan összepárosította a kocsival, hogy menet közben biztonságosan tudjak telefonálni, ha kell – meg persze zenét hallgatni. Tudja, hogy állandóan énekelek, ha egyedül vagyok… Mondta, lehet vezeték nélkül is csatlakozni. Ja, és felolvassa az üzeneteimet is, csak rá kell böknöm a képernyőre.

Jazzre hangoltam magam (x) 3

A vezetésemet segíti a Honda Sensing – már az elinduláskor is, mert kitolatáskor a kamerák képét látom – figyelmeztetni fog, ha elhagyom a sávomat, ha dugóba kerülnék az autópályán, akkor csak simán követi az előttem lévő autót, megfelelő távolságból.

Meg kell nyomnom a Power gombot, felejtsem el a váltást, nincs kuplung és indulhatok.

Aztán csilingelve nekilódultam. Tényleg. Zenélt az autó, mert elektromos üzemmódban indul s ha elfogy az áram, akkor simán átvált benzinesre, addig használja, amíg fel nem töltenek az akkuk és akkor megint az EV hajtás „jön elő”. Észre sem venni.

Jazzre hangoltam magam (x) 4

Én még így utat, főleg ilyen kacskaringósat, nem élveztem, mint ezzel a hibrid Honda Jazzel! Szólt a zene, nem kellett törődnöm a váltásokkal, egy gombnyomással fölvettem a telefont, az autó könnyen vezethető és dinamikus, a fogyasztása is szuper, arról nem is beszélve, hogy a szélvédőt úgy alakították ki, hogy jobban kilát az autóból az ember lánya. Jó, a fia is. Az ülés pedig maga a csoda. Kényelmes. Most először úgy szálltam ki az autóból, hogy nem fájt a derekam.

Jazzre hangoltam magam (x) 5

Feldobódva érkeztem meg Szentbékkállára, boldogan öleltem magamhoz a gyerekeimet és a rokonokat, hallgattam az egymást túlharsogó élménybeszámolójukat, ami az ebéd alatt is folytatódott, majd egy pillanat alatt sokkot kaptam, amikor megláttam az összepakolt cuccaikat. A kis bringáról elfelejtkeztem.

Egyből telefonos segítséget kértem a tesómtól, hogy ő ezt hogy szokta csinálni? Ja, hogy Mágikus Ülésrendszer? Ühüm. Csak egy húzás és az ülőlapot föl lehet emelni? Ok, kipróbálom.

Tényleg, 40/60 arányban osztható hátsó ülés. A nagyobbikat függőlegesre tudom állítani, akkor oda befér a kisbicikli, a kisebb részre a kisebbik gyerekülésben, a nagy jöhet előre és akkor a csomagtartó még üres.

Jazzre hangoltam magam (x) 6

De ez így biztonságos? Persze. Összesen 10 légzsák van az autóban, még az első ülések között is – össze ne üssék a fejüket az elöl utazók, hátul van oldallégzsák az ülésekben.

Igaz, át kellett gondolni, hogy mit hova pakolok az autóba – kistáskák, nagybőrönd, hátizsákok, de ennek a Magic Seats ülésrendszernek hála még a fél disznó is befért.

Még több érdekesség a hibrid Honda Jazz modellről

 

Ez a cikk nem a Vezess szerkesztőségének írása, hanem hirdetés!