A Ferrari 488 Pista az olaszok egyik legkomolyabb típusa jelenleg, inkább a versenypálya az otthona, mint a közút. Motorja 50 lóerővel izmosabb mint a 488 GTB-jé – 720 lóerejével minden idők legnagyobb teljesítményű Ferrari V8-asa, egyben a kategória legnagyobb fajlagos teljesítményű (185 LE/liter) erőforrása, amelynek ráadásul Inconel, szénszálas és titán alkatrészek beépítésének köszönhetően még a tömege is csökkent. Az autó száraz tömege 90 kilogrammal kevesebb a mezei 488 GTB-énél, csupán 1280 kilót nyom.
Végsebessége meghaladja a 340 km/órát, álló helyzetből százra 2,85 mp, kétszázra 7,6 mp alatt gyorsul az autó. Tehát amíg egy átlagautó még a százat se közelítette meg, ez a brutális olasz gép már bőven kétszáz felett száguld.
Ekkora erőt a legmodernebb elektronikus őrangyalok mellett sem egyszerű uralni, főleg ha valaki balga mód pihenni küldi őket. Ha nincs érzékelő, ami visszavegye a teljesítményt, illetve megfékezze a csúszásba kezdő kereket, akkor derül ki, hogy a mai szupersportautók is olyan gyilkosok, mint legendás, nyolcvanas évekbeli elődeik.
Amikor a Ferrari 488 Pista gázpedáljának apró rezzenésére 770 Nm nyomaték szakad a hátsó két hideg abroncsra, ott észnél kell lenni.
Ezt demonstrálja jól a következő videó. Visszaváltás, némi gáz, a következő megálló pedig az árok. A felirat szerint az autó mindössze egynapos volt a baleset idején.