A Porsche megkezdte a vadonatúj padlólemezre épülő, tisztán elektromos Macan közúti tesztjeit. A szériamodell 2023-as premierjéig bőven van még idejük, de nem lazsálhatnak: a tervezett program közel 3 millió tesztkilométert ír elő, a világ legváltozatosabb pontjain.
Emellett húsz digitális prototípus is a mérnökök rendelkezésére áll, amelyeken egyes komponensek, illetve jellemzők működését finomíthatják. Az aerodinamikai részleg kezdett először dolgozni a virtuális tesztpéldányokkal, hiszen a villanyautóknál különösen fontos a csekély közegellenállás. Jelenleg a fékhűtő levegőt bevezető kürtők kialakítását finomítják a laboratóriumban.
A modern virtuális tesztprogramok már nem csak a légáramlást, hanem a hőmérsékleti viszonyokat is képesek szimulálni – ez megint csak létfontosságú, hiszen az akkumulátor, a villanymotorok és a vezérlő elektronika speciális hűtési igényt jelentenek. Míg egy belső égésű motor 90-120 °C hőmérsékleti tartományban üzemel optimálisan, az elektromos hajtáslánc fent említett komponensei jobban szeretnek 20-70 °C között működni. Ez menet közben nem jelent problémát, annál inkább villámtöltés esetén, ezért is nélkülözhetetlen a hatékony hűtési rendszer.
Egy teljesen más digitális prototípus a leendő elektromos Macan vezetői környezetének tesztelését teszi lehetővé. A Porsche vadonatúj kijelzőt és kezelőfelületet dolgozott ki az autóhoz, aminek a működését és ergonómiáját így már azelőtt tökéletesíthetik, hogy megépítenék az első kézzel fogható prototípust.
A Porsche nem csinál titkot abból, hogy a világ legsportosabb elektromos szabadidőjárművét szeretné megépíteni, ami a nagy motorteljesítmény mellett speciális futóműhangolást is jelent.
Bár 2023-ban érkezik a tisztán elektromos Macan, a Porsche gyártásban hagyja a mostani, belső égésű motorral szerelt modellt is, amelyet 2021 során alaposan átdolgoznak, hogy megőrizzék versenyképességét a piacon.
Az alábbi videóban a tisztán elektromos Porsche Macan tesztelési és fejlesztési folyamataiba pillanthatsz bele.