Néhány napja egy Mercedes-Benz Actros gurult be egy benzinkútra Stuttgartban, hogy teli töltsék a tankját. Első ránézésre ez egy teljesen átlagos nyerges volt. A tudása viszont korántsem hétköznapi, sőt. Ez az Actros el volt látva a Mercedes-Benz által korábban bemutatott digitális azonosítóval (Truck-ID), ami lényegében olyan, mint egy rendszám. Ez számtalan szolgáltatás becsatornázást teszi lehetővé többek között a digitális üzemanyag kártya alkalmazását is.
A Truck ID-nek köszönhetően a teszt Actros már tranzakciókat tud fogadni és küldeni, a Shell SmartPay funkcióval pedig már a tankolás kifizetése is megoldható gombnyomásra. Nyilván persze egyelőre csak akkor, ha Shell kútnál önti fel gázolajjal a nyerges üzemanyag tartályát az ember. Maga a művelet a teherautó multimédia rendszerének érintőképernyőjén végezhető el. Ez azt jelenti, hogy nem kell készpénzt, bankkártyát, vagy üzemanyagkártyát magunknál tartani ahhoz, hogy kifizessük a tankolást. A Mercedes-Benz TruckWallet, vagyis a digitális pénztárca funkciójával pedig idővel talán más szolgáltatásokat is kiegyenlíthetünk majd az Actros fedélzetén. Legyen szó útdíjról, egy kamionmosóról, vagy az étkezésről.
Felmerül persze a kérdés, honnan tudja a rendszer, hogy melyik töltőállomásnál tankolt az Actros? Nos, ez a GPS azonosítás útján történik meg a fizetési folyamat közben. Vagyis csak akkor valósulhat meg a tranzakció, ha az Actrossal annál a kútnál akarnak fizetni, ahol valóban tartózkodik. Ezáltal az üzemanyag-tankolásokkal kapcsolatos visszaélések is elkerülhetők. A digitális üzemanyagkártyával csak azt a tankolást lehet kifizetni, ami valóban a nyerges vontatóba lett beletöltve. Egyes becslések szerint erre sajnos komoly „iparág” épült Európában és a fuvarozóknak okozott károk milliós nagyságrendet képviselnek. Most már csak az a kérdés, mikor válik sztenderddé a digitális üzemanyagkártya?