Lewis Hamilton még a Spanyol Nagydíj időmérője után említette meg, hogy a Red Bull hátsó szárnya az egyenesekben szerinte meghajlik, így gyorsabbak lehetnek ott. A szabályok természetesen előírják, hogy milyen mértékben hajolhatnak meg az aerodinamikai elemek, ezért az energiaitalosok bajba kerülhetnének, ha valami ilyesmivel trükköznének.
Akkor Christian Horner csapatfőnök cáfolta ezeket a pletykákat, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem ül a babérjain. Kedden minden csapatot tájékoztattak, miszerint úgy vélik, lehetnek istállók, akiknél a hátsó szárnyak ugyan a teszteken megfelelnek, nagy sebességnél mégis meghajolnak.
Az FIA szerint ezek az eldeformálódások komoly kihatással lehetnek az autók aerodinamikájára, éppen ezért változtatnak a technikai előírásokon: új teszteket vezetnek be, melyekkel a kérdéses elemek csavarodását vizsgálják. Az esetlegesen érintett, magukat nem leleplező csapatoknak június 15-éig van idejük az új méréseknek is ellenálló hátsó szárnyat készíteniük. Mindez azt jelenti, hogy a Monacói, az Azerbajdzsáni, illetve ha megtartják, a Török Nagydíjon még használható lesz a régi elem, az őket követő Francia Nagydíjon már nem.