Habár a mercedeses Lewis Hamilton idei harmadik futamgyőzelmét aratta a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon, Max Verstappen és a Red Bull komoly ellenfélnek bizonyult az eddigi versenyeken. Ugyan a Mercedes britje 3-1-re vezet a diadalok számát tekintve, a meccselés valószínűleg a szezon során még folytatódik.

Feltéve, ha a technika is úgy akarja. Négy futam után ugyanis a Red Bull és az AlphaTauri pilótái, azaz a Honda-erőforrást használó csapatok versenyzői használták a legtöbb alkatrészt. Közülük is Cunoda Juki van a legrosszabb helyzetben, aki Imolában összetörte az AlphaTaurit, és a motor is sérült a balesetben, míg Barcelonában újabb műszaki hiba sújtotta őt.

A megállás a Honda szerint üzemanyag-ellátási problémákhoz volt köthető. „Gondunk volt az üzemanyagnyomással, ami hirtelen visszaesett” – magyarázta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója. „Azonnal vizsgálni kezdtük az esetet, és ha szükséges, a másik autókat is átnézzük” – utalt a Red Bullokra is a japán szakember.

„A motorból kifogyott a benzin, és megállt az autó” – magyarázta az eseményeket, hozzátéve, hogy az nem jelentett plusz problémát, hogy a hátsó kerekek blokkoltak a megállás után. „Ha így áll meg a motor, sebességben marad. Ez normális” – tette hozzá.