Egy Opel Astra J-vel folytatjuk használtautó-átvizsgálási videósorozatunkat. A Caravanról Sports Tourerre átnevezett kombi a H Astrával szemben nem kapott nyújtott tengelytávot, de így is élhető belső terű, jó minőségérzetű és átgondolt csomagtartójú kombi, rendkívül sokféle motorral.
Bár a 2,0 CDTI dízelmotor az ellenkezőjét sejteti, az Értékbecslőben emelőre álló kombiban kilenc éves korára sincs 140 000 km. Jó példa arra, hogy léteznek ilyen autók is, bár ennek a futásteljesítménynek minimum a duplája a gyakoribb.
Ezen a jól felszerelt kombin azt is be tudjuk mutatni, mi a hátránya használtan az adaptív lengéscsillapítás-szabályozásnak, ha cserélni kell egy FlexRide-gátlót. Elmondjuk továbbá, miért halhatnak meg benne a kétliteres dízelek és milyen kevés pénzből meg lehet ezt előzni.
Alulértékelt Mégane, láncbajos i30, félmilliós A8, rozsdás Cee’d, ígéretes Focus, sokat futott Swift, túlértékelt Yaris, bizonytalan Zafira: a Vezess Értékbecslő többi részét itt találod. Alább pedig áttekintésünk következik a használt Opel Astra J-ről.
Röviden: Opel Astra J
Évjárat: 2009-2018
Ársáv használtan: 1,35-3,7 millió Ft (Cascada és OPC nélkül)
Modellfrissítés: 2012-ben
Ajánlott motorok:
1,6-os szívó benzines (A16XER)
1,4 Turbo (A14NEL és A14 NET)
1,3 CDTI dízel (A13DTE)
1,7 CDTI (A17DT kezdettel)
A fontosabb motorok reális fogyasztása
Benzinesek
1,4 szívó (87/100 LE): 7,2
1,6 szívó (115 LE): 7,6
1,4 Turbo (120 LE): 7,4
1,4 Turbo (140 LE): 7,7
1,6 Turbo (180 LE): 9,3
1,6 Turbo SIDI (200 LE): 8,0
2,0 OPC (280 LE): 10,2
Dízelek
1,3 CDTI dízel (95 LE): 5,6
1,7 CDTI (110-130 LE): 6,0
2,0 CDTI (160-165 LE): 6,5
2,0 BiTurbo CDTI (195 LE): 7,2
Közúton mért átlagok liter/100 km-ben. Forrás: Spritmonitor.de
Gyakoribb hibalehetőségek
Váltóhiba (M32-es kód, 1,4 Turbo és 1,7 CDTI)
Rozsdásodás (főleg ajtók és küszöb)
Vezérműlánc (1,6 CDTI)
Olajpumpa szívócsőtömítése (2,0 CDTI)
Leeső tükörlap
Féknyereg tartókonzolja
Kattogó ajtóhatároló
Oldalsó ülésborítás törése