Négy évtized, négy modellgeneráció alatt a Pajero fogalommá vált terepjárós körökben. Hírnevét nem utolsó sorban annak köszönheti, hogy minden márkánál több Dakar-győzelemhez juttatta a Mitsubishit: 1985 és 2007 között tizenkét alkalommal állt fel a dobogó csúcsára.

Eltűnik egy legendás autó 1

A Mitsubishi azonban most minden lehetséges területen igyekszik csökkenteni kiadásait, és ennek keretében nem csak kivonul több piacról, de egyes modelleket is megszüntet.

Így jár a Pajero is, bár annak fényében, hogy tizenöt éve ugyanazt a típust tartják piacon, a döntés alighanem régebb óta érlelődött már a cégvezetésben.

Az idei lesz tehát a Pajero utolsó éve, és ennek emlékére 800 darabos Pajero Final Edition kiadást hoznak forgalomba Ausztráliában. Más piacokon már korábban elbúcsúztak a modelltől (Németországban 2018-ban, Japánban 2019-ben), de várhatóan ez most már tényleg a vége.

Eltűnik egy legendás autó 31

A Final Edition különlegessége, hogy többféle felszereltséggel is kapható lesz. Ami ezeket összeköti, az a motorházfedél belépő élére rögzített bogárelhárító idom, a csomagtértálca, a rakodáshoz a hátsó lökhárítóra ráhajtható védőelem, valamint az egyedi jelzésű padlószőnyegek és bőrfelületek.

Az utolsó évre már nem cserélik ki a motort: a 3,2 literes turbódízel 192 lóerős, 441 Nm nyomatékú. A váltó ötfokozatú automata.

Eltűnik egy legendás autó 32