Túl jó a GR Yaris háromhengeres turbómotorja és variálható nyomatékmegosztású összkerékhajtása ahhoz, hogy csak egy korlátozott számban gyártott, csekély használati értékű autó élvezhesse az előnyeit. A jelek szerint így gondolkodik a Toyota, japán szaklapok szerint ugyanis hamarosan bemutatkozik a GR Corolla, a világ legnagyobb számban gyártott személyautójának eddigi legsportosabb változata.
A legfrissebb információk szerint jövő nyáron érkezik az ötajtós GR Corolla, de nem ám a Yarisból ismert 261 lóerővel, hanem legalább 300-zal. A teljesítménynövelés elkerülhetetlen, hiszen a Corolla nehezebb lesz a GR Yarisnál. Nem a Golf GTI ligájában játszik tehát az autó, hanem a Golf R, a Hyundai i30 N Performance lesz az ellenfele.
Egy ilyen szervátültetés mindig kritikus feladat, a Corolla és a Yaris azonban platformrokonok (a közös TNGA padló eltérő méretű variánsaira épülnek), ráadásul egy magas torziós szilárdságú, igényes futóművek beépítését engedő architektúráról van szó.
A GR Corollára komoly szüksége van a Toyotának: egyrészt, hogy csökkentse a GR Yaris fejlesztésének fajlagos költségét, másrészt, hogy az éhes és türelmetlen észak-amerikai piacnak is adhasson valamit: ott ugyanis nem elérhető az eredetileg raliautónak fejlesztett sportos kisautó.
A GR Corolla szélesebb nyomtávval, ültetett futóművel és az elmaradhatatlan aerodinamikai / optikai kiegészítőkkel készül a premierre.
A legvonzóbb mégsem ez lesz benne, hanem az ára: bennfentes japán újságírók szerint mivel közelebb áll majd a szériamodellhez, mint a GR Yaris, a kézi gyártás helyett sorozatgyártásban készülhet, így olcsóbb lesz – akár a Yarisnál is olcsóbb.