A Red Bull mellett több csapat is olyan hátsó szárnyakkal trükközik, amelyek nagy sebességnél hajlékonnyá válnak. A Nemzetközi Automobil Szövetség egy új, a tesztelés szigorításáról szóló technikai direktíva kiadásával elismerte, hogy több csapat tilosban járhat, de egyben haladékot is adott az elemek áttervezésére.
Az FIA úgy döntött, hogy csak a Francia Nagydíjtól vezeti be a szigorúbb tesztelési módszereket, ami azt jelenti, hogy a naptár egyik leggyorsabb pályáján, Bakuban is lehet még trükközni a szárnyakkal. Lewis Hamilton szerint ez legalább hat tizedet hoz majd körönként az érintett csapatoknak.
Az FIA eljárása ellen a McLaren már szót emelt, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az óvás lehetőségét sem zárta ki. „Világos, hogy egyik versenyről a másikra nem lehet csak úgy áttervezni az autókat, de most a direktíva május 11-i kihirdetésétől négyhetes határidőt határoztak meg” – mérgelődött Wolff.
„A direktíva világosan kimondja, hogy néhány hátsó szárny mozgása jelentős, vagyis minden ilyen szárnnyal versenyző csapat ellen van óvási alap. Az ügy persze aztán az FIA Fellebbviteli Bírósága elé kerülne, és senki nem akar ilyen zűrös helyzetet.”
Wolff szerint az új tesztelési eljárások egyébként sem tudják kiszűrni a trükköző csapatokat, így megfelelő szabályozás híján még több innovatív megoldás jöhet. „Nekünk is változtatnunk kell a szárnyunkon. Rugalmasabbá kell majd tennünk, mert jelenleg túl merev, hogy megfeleljen a szabályoknak.”
„Az új teszt félmegoldás, ami lehetőséget ad nekünk arra, hogy puhítsunk a szárnyunkon, és így hajlékonyabb lehessen a jövőben.”