A filmekben és tévésorozatokban szinte a műfaj kezdete óta láthatunk termékelhelyezéseket, melyekkel a hirdetők a nézők tudatalattiját ostromolják. A hirdetett termék gyakorlatilag bármi lehet a dohányárutól kezdve az üdítőitalon át az autóig.

Utóbbiakról nemrég egy kimutatás is készült. Egy pénzügyekkel foglalkozó brit oldal összeszedte, milyen autókat láthatunk a leggyakrabban a filmvásznon vagy épp a tévéképernyőkön. Ehhez közel 50 ezer adatsort vizsgáltak át, és számos érdekes statisztikát osztottak meg.

A kutatás szerint a leggyakrabban a Mercedes-Benz járműveivel találkozhattunk a filmekben, az adatok alapján szám szerint 259-szer. A német prémiummárkát szorosan követi a Chevrolet 246-tal, a 3-4. Ford és Cadillac lemaradása már komolyabb: csak 162 megjelenés írható nevük mellé.

Márka Megjelenések száma
Mercedes-Benz 259
Chevrolet 246
Ford 162
Cadillac 162
BMW 139
Land Rover 136
Audi 130
Dodge 109
Range Rover 104
Ferrari 100

A konkrét modellek esetében is a Mercedes-Benz viszi a prímet: az S-osztály mögött a Cadillac Escalade és a Jeep Wrangler a legnépszerűbb négykerekű.

Modell Megjelenések száma
Mercedes-Benz S-osztály 74
Cadillac Escalade 67
Jeep Wrangler 58
Range Rover Sport 52
Chevrolet Suburban 40
Chevrolet Corvette 40
Ford Mustang 39
Porsche 911 38
Dodge Challenger 38
Dodge Charger 31

Filmekre lebontva a legtöbb autó az Overdrive (Kipörgetve) című filmben szerepelt, szám szerint 18. Ezt a Need For Speed és a Transformers: Az utolsó lovag követi 13-13-mal, míg a legelőkelőbb Halálos iramban-film csak a hatodik helyre került: a hetedik részben 11 autót számítottak bele a statisztikába, melyek reklámértékkel bírtak.

A sorozatok esetében ezek a számok már jóval magasabbak: itt a Ballers (Nagypályások) viszi a prímet 77 kocsival a 41 autós Magnum P.I. és a 39 autós Billions előtt.

A legnagyobb értékű reklám a szakemberek becslése alapján a Halálos iramban 8-ban volt látható: 13,5 millió dollárra (3,85 milliárd forintra) saccolják annak értékét, hogy a nézők 8 percen keresztül nézhettek egy Chevrolet-t. A második helyet 13 millió dolláros (3,71 milliárd forintos) értékkel a Ford kaparintotta meg a Le Mans-i győzelmüket feldolgozó Ford v Ferrarival, de a harmadik hely is az övék lett 12 millió dollárral (3,42 milliárd forinttal) a Netflixen megtekinthető Spenser Confidentalnak (Spenser az igazság nyomában) köszönhetően.