Mint ismert, a Red Bull a Honda idei Forma-1-es búcsúja miatt saját motorprogramot indít, ehhez pedig jól képzett szakemberekre van szüksége. Az energiaitalosok a Mercedes embereit keresték meg első körben, a szakemberek közül többet is sikerült már átcsábítani a Red Bull Powertrainshez.
A mozgolódást a rivális csapatok is figyelik. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem tartja ezt akkora dolognak, mint ahogy ezt a Red Bull előadja a sajtónak. „Az elmúlt három évben több mint 30 mérnököt szerződtettünk más csapatoktól. A Red Bull többet beszél, mint vásárol – mi csendben tesszük ezt, anélkül, hogy kiderülne” – szúrt oda az olasz a riválisoknak.
Binotto arról is beszélt, hogyan haladnak a Ferrari fejlesztései. Szerinte a nagy szabályváltozásoktól várt szorosabb versenyzésből nem sok minden fog látszani. „Nem lesz szoros a mezőny. Az elején ez a cél nem fog megvalósulni, majd idővel kiderül, mennyire is lesznek egymáshoz közel az autók.”
„A 2022-es szabályok második célja az volt, hogy könnyebbé tegyék az előzéseket. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez így is lesz. Az adatok alapján látjuk, hogy a nagy teljesítményű autók problémákat okozhatnak a szélárnyékban haladóknak.”
A Ferrari jövő évi kasztnija már a nyár végére elkészül. „Kulcsmomentum lesz ez, mert csak pár hét marad, mielőtt be kell fagyasztanunk a projektet” – mondta a csapatfőnök. „A jövő évtől kezdve a szabályok jó néhány évig maradnak. Nem lehetünk felkészületlenek vagy gondtalanok, mert ez nem csak 2022-ről, hanem az azt követő évekről is szól. Elkerülhetetlen, hogy ne ez legyen a prioritás. Jelenleg az új autó az előrejelzéseknek megfelelően alakul” – árulta el Binotto.