A Nemzetközi Automobil Szövetség a Francia Nagydíjtól új, szigorúbb teszteket vezet be a hátsó szárnyak hajlékonyságának vizsgálatára. Több csapat, köztük a Red Bull is olyan szárnyakat használ, amelyek nagy sebességnél meghajlanak, így csökkentik a légellenállást, és nagyobb egyenesbeli tempót tesznek lehetővé.

Toto Wolff, a Mercedes főnöke már a Monacói Nagydíj előtt célozgatott arra, hogy amennyiben az FIA a naptár egyik leggyorsabb pályáján, Bakuban még engedélyezi a szabálytalan szárnyak használatát, csapata megóvhatja a végeredményt.

Monaco után Wolff már nem is burkoltan, hanem egyértelműen arról beszélt, hogy Bakuban óvhat a Mercedes, így jelenleg az FIA térfelén pattog a labda az ügyben. A címvédőnek egyébként jó oka van arra, hogy sietteti a szárnyak betiltását: egy mérnök szerint a Red Bull csak emiatt volt eddig versenyképes idén.

„A Red Bull gyorsabb a lassú kanyarokban, de a Mercedes még mindig előnyben van az egyenesekben” – magyarázta Marc Priestley, a McLaren korábbi mérnöke.

„A hajlékony szárnyak kompenzálják a Red Bull hátrányát, így jelenleg nagyon közel vannak egymáshoz. Az új tesztek bevezetése után azonban a Mercedes valószínűleg elkezd majd elhúzni.”