Rajong az autós sajtó a Toyota GR Yarisért, a japánok 1,6 literes, háromhengeres, 261 lóerős motorral szerelt, összkerékhajtású típusáért. A pozitív véleményeknek oka, hogy végre valódi, sportos verziót sikerült egy széria kisautóból faragni, ami nem merül ki az átprogramozott elektronikában és keményebb felfüggesztésben. 

Az ablakkeret nélküli ajtókkal felszerelt kasztni 5,5 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb, 4,5 centivel alacsonyabb, mint az igazi Yaris, tehát minden aránya eltér a széria verziótól. 261 lóerős, 360 Nm csúcsnyomatékú, 1618 köbcentis motorját golyóscsapágyas turbó tölti fel levegővel, amivel 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, csúcssebessége 230 km/óránál elektronikusan leszabályzott.

Variálható összkerékhajtása nagy szabadságot ad a pályára merészkedő versenyzőknek, alapállásban, Normal módban 60:40 a nyomatékarány az első tengely javára, Sport üzemben 30:70 ez az arány, Track állásban pedig 50:50 százalékban osztozik a nyomatékon az autó eleje és hátulja.

Minden beszámoló alapján élvezhetően vezethető, jól kézben tartható a konstrukció, azonban kikapcsolt elektronikai segédek mellett, nedves aszfalton azért a rövid tengelytáv és a nagy tempó hirtelen megviccelheti a felkészületlen sofőröket. 

A következő videón pont ez történt, nagy volt a kanyartempó, a keresztbe csúszást pedig már nem sikerült megfogni. A kavicságy pedig mentés helyett csak rontott a helyzeten, az oldalt csúszó autó kerekei besüllyedtek, a Yaris pedig látványos pörgésbe kezdett. 

A gyári technika biztonságát dicséri, hogy a vezető sértetlenül szállt ki a roncsból.