Hivatalosan is megérkezett Európába a Jeep Wrangler 4xe, a Fiat Chrysler csoport eddigi legvonzóbb plug-in hibrid modellje.
Az autó nagy trükkje, hogy a komplett hajtásláncot az összkerékhajtási rendszer mögé szerelte be. Akár tisztán elektromos üzemben is ugyanazt a terepalkalmasságot kínálja tehát, mint a modell más verziói – sőt, mivel a villanymotor csúcsnyomatéka kisebb fordulatszámon ébred, még jobbat.
A 2,0 literes benzinmotor és a két villanymotor együttes teljesítménye 380 LE, a maximális forgatónyomaték 637 Nm – ilyen értékeket európai Wrangler még nem produkált, ahogy a 6,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás sem offroadertől elvárható érték. A főtengely mindkét végén találunk egy-egy villanymotort: az egyik a generátort és az indítómotort helyettesíti, a másik pedig a nyolcfokozatú automata váltóval kapcsolja össze a belső égésű erőforrást, kiváltva a hidrodinamikai nyomatékváltót.
A 400 voltos lítiumion akkumulátorcsomag 17 kWh kapacitása városban akár több mint 50 kilométerre is elegendő elektromos energiát tud tárolni, töltése nem egészen három óra alatt letudható. Városi ciklusban 70%-kal kisebb a modell CO2-kibocsátása.
Az akkucsomagokat a hátsó ülések alatt helyezték el, így a csomagtartó kapacitása (533 liter) ugyanakkora, mint a benzinmotoros variánsoknál.
A hajtáslánc háromféle felszereltségi szinten elérhető, ami eltérő terepalkalmassági szinteket is jelent. Kétféle összkerékhajtás, új generációs hidak, felező zárható első és hátsó differenciálművek, elektronikusan oldható kanyarstabilizátor, részlegesen önzáró differenciálmű: mindezek a technológiák rendelkezésre állnak. A gázlómélység 760 mm.
Videón is megnéznéd a vadonatúj öko-Wranglert? Kattints ide!