A bumeráng alakú nappali fényektől kezdve a C-oszlop kialakításán át az egyetlen egységet alkotó, digitális műszeregységig és multimédiás képernyőig számos hasonlóságot fedezhetünk fel a vadonatúj Kia EV6 villany-szabadidőjármű és a júliusban debütáló, ötödik generációs Kia Sportage között.
Arra ugyanakkor ügyeltek a tervezők, hogy ne legyen túl sok hasonlóság a két crossover között: megtartották például az EV6 kacsafarokszerű farkialakítását, de a lámpatestek egyszerűbbek, hagyományosabbak. Amit képen még nem látunk, az az orr teljes szélességét kitöltő, fekete hűtőmaszk, amely sportos, felnőttes hatást ígér.
Az utastérben a vezető felé forduló, dupla digitális panelt találunk; alatta külön kapcsolósor szolgál a klímaberendezés vezérlésére. A kormánykerék nem az EV6-ból megismert, kétküllős darab, hanem a Sportage jelenlegi volánjára emlékeztető (vagy azzal teljesen azonos), osztott háromküllős kivitel. A műszerfalon megtalálható a faltól falig légbeömlő, ugyanakkor a központi kijelző szélső sarkában egy hagyományos rostélyt is kialakítottak – a megoldás egyedi, fiatalos.
A hajtásláncokról nem tesz említést a Kia, ám biztosra vehető, hogy hibrid és plug-in hibrid variánsokat is kap az újonc: ezek a Hyundai Tucsonhoz hasonlóan 230, illetve 265 lóerős rendszerteljesítményt ígérnek. A tisztán elektromos hajtáslánc éppen az EV6 és annak később érkező kisebb testvérei miatt nem valószínű.