Habár nem új modell, csak ráncfelvarrás, az egy hónapja bemutatott Volkswagen Polo tudása olyan funkciókkal bővült, amelyeket máskor csak generációváltás során szokás bevezetni.

Mostantól például képes önállóan közlekedni az autó, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Az IQ.DRIVE Travel Assist funkció kézi váltó esetén 30, DSG váltónál 0 km/óra sebességtől egészen 210 km/óráig aktív, tehát a teljes hasznos sebességtartományt lefedi.

A Polo hosszirányú és oldalirányú mozgását egyaránt önállóan szabályozó technológia az adaptív tempomatra épül, amit táblafelismerő rendszerből, illetve a navigációs rendszerből kapott adatok támogatnak – az előbbi megakadályozza a gyorshajtást, az utóbbi segít elkerülni a felesleges gyorsításokat, illetve a túl hevesen vett kanyarokat. A szolgáltatásban kulcsszerepet játszik a táblafelismerő rendszerrel közös kamerát használó sávban tartó technológia.

Az új rendszer működésének (jogilag) fontos eleme a kormánykerék kapacitív érintésérzékelő felülete, amely figyeli, hogy a sofőr fogja-e a kormányt.

A sávban tartó funkció egyébként alapáras tétel a Polón, az adaptív tempomat és a félautonóm vezetési szoftver, az IQ.DRIVE Travel Assist azonban feláras.