A Ford Fiesta ST és a Ford Puma ST eredendően harcias kis jószágok: a Ford gyári sportmodelljei ugyanazt a 200 lóerős, másfél literes sportmotort kapták.

Sportverzió készült a városi Fordokból 1

Ebből a háromhengeres erőforrásból csalogat most elő mindkét modell esetében több teljesítményt  a Mountune – hogy mennyivel többet, az a választott csomagtól függ.

A kisebb ugrás m235 néven fut, és – nem meglepő – 35 extra lóerőt és plusz 30 Nm-t húz elő a motorból. A 235 lóerős, 350 Nm-es értékek eléréséhez csak egy szoftverfrissítésre van szükség, amit egy OBD csatlakozóval és egy okostelefonos applikációval otthon elvégezhetünk.

Sportverzió készült a városi Fordokból 15

Ha ennél is feljebb szeretnénk lépni, akkor már a hardvert is cserélni kell: a Mountune új szívócsövet és intercoolert fejlesztett, valamint módosította a turbó által sűrített levegőt a motorba bevezető légcsövet. Így már 260 lóerős és 365 Nm áll rendelkezésünkre.

A Fiesta ST-hez már korábban rendelhető volt az m235 (és az m225) csomag, az m260 azonban itt is új. Menetdinamikai adatokról nem beszél a vállalat, azt viszont megemlítik, hogy szoftveresen bármikor visszaállítható az eredeti állapot.

Sportverzió készült a városi Fordokból 16