Előbb Lance Stroll, majd Max Verstappen bukott nagyot a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon: mindketten padlógázas szakaszon, nagyjából 290-310 km/órás sebességnél kaptak bal hátsó defektet a célegyenesben. Ezek – főleg a Red Bull-pilóta balesete – alapjaiban határozták meg a futam menetét és eredményét.
A két pilóta a hétvégén elérhető gumikínálat legkeményebb darabjait nyúzták már bő 30 kör óta, amikor azok váratlanul felmondták a szolgálatot. Az első vizsgálatok után Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke elmondta, a Lewis Hamilton Mercedeséről leszedett bal hátsó abroncson vágásnyomot találtak. „Nyilvánvalóan még részletesen meg kell őket vizsgálnunk. Hamilton gumiján is nagy vágást találtunk a piros zászló alatt, ez ugyanolyan szett volt, mellyel Max is ütközött. Szerencséjére a vágás nem érte el a szerkezetet, ezért nem veszített nyomást.”
A balesetek:
Isola szerint első ránézésre nem tűntek problémásnak a szettek, amit az is alátámaszt, hogy egyik esetben sem a legterheltebb gumik durrantak el. „A bal hátsó gumik voltak, melyek nem a legterheltebbek, azok a jobb hátsók ezen a pályán. Ha a kopást nézzük, akkor a jobb elsők a legkopottabbak, szóval nem is ezen múlott.”
A részletes vizsgálatok leghamarabb hétfőn kezdődhetnek: a mezőny által használt abroncsokat a Pirelli milánói központjába viszik repülővel.
A Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!