Idén pont 70 éves a Toyota Land Cruiser. Méltó évforduló a következő széria bevezetésére, bár a 2007 óta piacon tartott 200-as sorozat utódlását korábban is megoldhatták volna.
Ránézésre pont ugyanolyan, mint elődje: nem csak a formavilág, de a méretek is stimmelnek, a hosszúság, a szélesség, a tengelytáv és a terepszögek is azonosak. Ennek ellenére vadonatúj szerkezetre épül, amely félig alvázas, félig önhordó: a GA-F platform első képviselőjével van dolgunk, amely a robusztus offroadképességeket mélyebb tömegközépponttal, szilárdabb karosszériával, csökkentett tömeggel (mínusz két mázsa!), fejlett elektronikai tartalommal fejeli meg.
A Toyota szerint az új Land Cruiser nemcsak aszfalton kényelmesebb, stabilabb, de terepképességei is javultak. Ehhez hozzájárulnak az olyan új technológiák, mint az ismert aktív kanyarstabilizátor, a KDSS továbbfejlesztett verziója; az autó hasa alatti talajt, valamint a kormányzott kerekek állását megjelenítő kamerarendszer, vagy a továbbfejlesztett Multi Terrain Select rendszer. A végső hangolást egyébként a cég dakaros versenyzőinek, valamint mestertesztpilótáinak bevonásával végezték.
Az új Land Cruiser emellett érzékeli a gyalogosokat és kerékpárosokat, fékez, ha szemből nekünk akar jönni valaki, vagy ha lassú manőverezés során koccannánk.
Eddig csupa előrelépés a történet. A vadonatúj hajtásláncok is fejlettebbek, átlagosan 10%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak a légkörbe – a 3,5 literes V6-os turbós benzinmotor 415 lóerős, 650 Nm-es; a 3,3 V6-os dízel 309 lóerőt és 700 Nm-t tud. A váltó tízfokozatú automata. Egyes piacokon lesz V6-os szívómotor és hatfokozatú automata váltó is, mint a régi szép időkben – ami viszont sajnos nem lesz, legalábbis egyelőre, az a hibrid hajtáslánc, pedig már beleéltük magunkat.
A vadonatúj Toyota Land Cruiser 300 globális értékesítése idén nyáron veszi kezdetét.
Videókon keresztül ismerheted meg a Land Cruiser múltját és jövőjét: kattints ide, és nézd meg a filmeket!