2021-ben több olyan modell is eléri a 30 éves kort, amiről nem is feltétlenül gondolnánk, hogy annyira idős lenne. A 3-as Golfból és F Astrából a mai napig temérdek fut hazánk útjain is, az olyan klasszikusok, mint az 500 E és a Bugatti EB110 pedig sokaknak a gyerekkori álmaként él még mindig, pedig ezek az autók is elérték a veterán kort, de van itt még pár érdekesség.
Bugatti EB110 – Ettore Bugatti 110 éves születésnapjának ünneplésére mutatta be a Bugatti Automobili SpA az EB110-et, mint nagy visszatérőt a márka szempontjából. Az új csúcs szupersportautót 1991. szeptember 15-én leplezte le a gyártó. A klasszikus középmotoros arányokkal rendelkező EB110 technikája azonban mindenkit megdöbbentett. A 3,5 literes V12-es motort négy darab turbóval töltötték fel, a modell ereje a bemutatókor 561 lóerő volt 8000-es fordulatszámnál és 3,4 másodperc alatt futotta meg a 100 km/h-t, a gyártó szerint 343 km/h-s tempóra képes.
Honda Civic 5. generáció – Nehéz elhinni, hogy a csinos, lágy formavilágú kisautó a Hondától már viselhetne év végétől OT rendszámot. Amennyiben valaki egy 1991-es példányt birtokol. A ’91. szeptember 5-én debütált 5. generációs Honda Civic népszerűsége itthon is töretlen, bár egyre kevesebb van belőle, pláne gyárias kinézetű. A modellt puhábbra, kényelmesebbre tervezték, mint elődjét. Hosszabb rugóútjainak köszönhetően lágyabb futást és kellemesebb utazást adott. Motorkínálata 1,3, 1,5 és 1,6 literes motorokból állt 76-125 lóerős kivitelekben. Apró érdekessége, hogy csomagtérajtaját kétfelé osztották, ha csak kisebb dolgokat tennénk be, elég az ablakot kinyitni.
Mazda MX-3 – Különleges kis sportautóként debütált 1991 márciusában. A kétajtós apróságot négy üléssel látták el, motorterében pedig akár V6-os motor is szerepelhetett. Az 1,6-os négyhengeres mellett egészen kicsi, 1,8-as lökettérfogatú V6-os motort kaphatott a japán méretszabályozások szerint. 1,6-os motorja 88-102 lóerős is lehetett, attól függően, hogy szimpla, vagy dupla vezérműtengelyes verzió, a V6-os viszont 130 lóerőt tudott 7000-es fordulatszámnál és megfutotta a 202 km/h-t is. Aktív hátsókerék-kormányzást is kapott, hogy a kanyarvadászat élvezhetőbb legyen.
Mercedes-Benz 500 E – Az a Mercedes, amit a Porsche tett sportossá és félig még ő is intézte a gyártását. Miután a Mercedes úgy döntött, hogy sportmodellt farag a 124-esből, a házon belüli fejlesztés helyett profikra bízták, a 80-as években ez még nem volt akkora szó, mint most. Az volt a kérésük, hogy az SL-ben használt 5,0 literes V8-as valahogy férjen bele a 124-esbe. A Porsche megoldotta, de ahhoz szélesíteni kellett a nyomtávot. Miután a Mercedes stuttgarti üzemében így már nem fért el a gyártósoron, a gyártásra is felbérelték a Porschét, de nem a teljes folyamatra. Zuffenhausenben készült el a karosszéria, amit átszállítottak fényezésre Stuttgartba, majd vissza Zuffenhausenbe az összeszerelésre. Mivel ekkor az Audi is a Porschéval dolgozott együtt, volt időszak, amikor egy udvaron álltak a Porsche 911 Turbók, a Mercedes 500 E-k és az Audi S2-k. Az 500 E V8-as motorja 326 lóerőt és 480 Nm nyomatékot teljesít, 0-100-ra 6,1 másodperc alatt gyorsul és 260 km/h-val is képes menni.
Mercedes-Benz W140 – Közel egymilliárd dollárba került a fejlesztése és a Sonderklasse még késett is pár évet az eredetileg tervezett bemutatójához képest. Mivel a BMW a 7-esben korábban mutatta be új V12-es motorját, a Mercedes nem hozhatta ki az új csúcsmodellt tizenkét hengeres motor nélkül, ezért inkább a többletköltség és a csúsztatás mellett döntöttek és így mindenkinél modernebb autóval léphettek a piacra. 2,8-3,2 literes sorhatos, 4,2-5,0 literes V8-as és 6,0 literes V12-es motorokkal készült, valamint 3,0 literes dízellel is, összkerékhajtása azonban még nem volt.
Opel Astra F – Talán a legmegdöbbentőbb idén, hogy a hazánkban is népszerű F Astra első példányaira is felkerülhet az OT rendszám. Különösen kedves modell számunkra, hiszen az első Magyarországon gyártott személyautóként rengeteg honfitársunknak hozta el az új nyugati autó lehetőségét. Az Opel számára nagy változás volt, modern korszakot hozott számítógéppel tervezett karosszériájával és alkatrészeivel, valamint a keletre terjeszkedő gyártással. A korábbi Kadett nevet eldobva, de annak széria betűjelét tovább folytatva az E Kadett után érkezett az F Astra 1,4-es, 1,6-os és 2,0 literes benzinmotorokkal, valamint 1,7-es dízellel.
Volkswagen Golf III – Az Astra egyik legfőbb konkurenciájaként 1991-ben mutatkozott be a Golf harmadik generációja is. Szintén modernebb tartalommal, akár ABS-szel, légzsákokkal, elektromos ablakokkal, légkondicionálóval és szervókormánnyal. Három- és ötajtós, kabrió és kombi karosszériával is elkészült a modell, utóbbi itt először. Befecskendezős benzinmotorjai 1,4, 1,6, 1,8, 2,0 literes hengerűrtartalommal széles teljesítményskálát lefedtek, és még ott volt a 2,8-as és 2,9-es VR6 is, valamint az 1,9-es dízel.