Előbb Lance Stroll, majd Max Verstappen defektje borzolta a kedélyeket Bakuban a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon. Mindkét pilótánál nagy sebességnél adta meg magát ugyanaz, konkrétan a bal hátsó abroncs, így többen is a Pirellire mutogattak, hogy mondjon valamit. A hivatalos gumiszállító először a törmelékekre fogta az eseményeket, ám az olasz források már a hétvégén megszellőztették, hogy más dolog lehet az ügyben.

A vizsgálat eredményét a Pirelli kedd este közölte. Közleményük szerint a többi autó által használt gumikat is ellenőrizték, és arra jutottak az adatok alapján, hogy mindkét esetben a belső oldalfal repedt meg. Ezt vélhetően az abroncsok futási állapota okozta, dacára annak, hogy a minimális nyomási értékeket és a maximális melegítőpaplan-hőmérsékleteket követték az istállók. Az olaszok szerint nem történt gyártási hiba, és az abroncsok minősége is rendben volt.

Nem sokkal később a Pirelli elküldte jelentését minden csapatnak, majd az FIA-val karöltve új gumiszabályokat adtak ki, melyek már a hétvégi Francia Nagydíjtól életbe lépnek. A változások legfontosabb része, hogy mostantól sűrűbben ellenőrzik majd, betartják-e a minimálisan előírt guminyomást az alakulatok. Már a szabadedzéseken és az edzéseken is szúrópróbaszerűen ellenőriznek, a futamon azonban minden elhasznált szettet megvizsgálnak majd.

A csapatok így nem trükközhetnek azzal, hogy alacsonyabb guminyomással versenyeznek, mely tapadási szempontokból előnyös, de kevésbé biztonságos. A szabályszegést különböző plombák segítségével akadályozzák majd meg, így nem lehet a kerekek levétele után újra felfújni megfelelő nyomásúra a versenyabroncsot.