Tegnap az egyenruhások az M0-s körgyűrűn szúrtak ki egy svéd rendszámú teherautót, ami úgy nézett ki, mintha valamilyen mágneses hatás következtében az összes útjába kerülő roncsot és járművet felszedte volna. A „járműhalomnak” is bátran nevezhető háromtengelyes Scania sofőrje többek között egy háromtengelyes Scaniát, valamint egy Mercedes-Benz Ategót zsúfolt fel a plató nélküli járműre.

Az Atego alvázára pedig hűtőegységek és teherautó abroncsok voltak rögzítve. Ezen kívül még egy biciklit is sikerült valahogy bezsúfolni az Atego alá, így aztán már tényleg nem maradt szabadon hasznosítható hely. Az afgán gépjárművezető a guruló járműhalom végére a piros háromszöget is kirakta, kvázi ezzel jelezve a túlméretes rakomány szállítását. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium részeként működő közlekedési hatóság szakemberei azonnal az M5-ös autópálya lajozsmizsei pihenőhelyére terelték ki a járművet és az ellenőrzés során fény derült rá, hogy a biztonságos szállításra alkalmas felépítményt korábban eltávolították a Scaniáról, hogy minél több járművet tudjanak rá felzsúfolni. 

Az M0-son csípték meg a rakományrögzítés fekete öves mesterét 1

A szakemberek ellenőrzése során kiderült, hogy a rakomány nem volt megfelelően rögzítve, a járműhalom meglehetősen ingatag volt és legalább 30 százalékos túlsúllyal közlekedett. Mindezek tetejében a járművezetőnek nem volt érvényes munkaszerződése és a szükséges fuvarengedélyek is hiányoztak. Az intézkedés során közel 2,5 millió forintos bírságot szabtak ki a sofőrre. 

A túlsúlyos és túlméretes rakományokat szállító járműveket február elejétől már szigorúbban szankcionálják. Így aztán nem csoda, ha a fenti produkció éppen egy használt teherautó árába került a gépjárművezetőnek.