Noha még az ötajtós Peugeot 308 sem kapható, a gyártó máris bemutatta a kombi kivitelt, amely a jövő év elején kerülhet a márkakereskedésekbe.
A 308 SW legfontosabb újdonsága – legalábbis piaci szempontból – a plug-in hajtásláncok opciója: ahogy az ötajtós, a kombi is rendelhető lesz 180 és 225 lóerős konnektoros hibrid hajtásláncokkal; A modell elsőkerék-hajtású, nincs elektromos összkerékhajtású opció. Az előbbi átlagosan 25, utóbbi 26 g/km CO2-kibocsátást kínál, ami különösen a flottavásárlók számára lesz jó hír; a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 58, illetve 59 kilométer.
Mindkét hibrid egységhez nyomógombos vezérlésű, nyolcfokozatú automata sebességváltó jár. Benzinmotorból kettő (110 és 130 LE), dízelmotorból egy (130 LE) van. Mindenütt alapfelszerelés a hatfokozatú kézi sebességváltó, a 130 lóerős motorokhoz nyolcfokozatú automata is kérhető.
A hibridek ugyanazt az elektromos architektúrát kapják, mint a ferdehátúban: a 12,4 kWh kapacitású lítiumion akkucsomag 3,7 vagy 7,4 kW-os fedélzeti töltőről tölthető. Az egyenáramú villámtöltőknél megvalósítható legnagyobb töltési teljesítményről nem nyilatkozott a Peugeot; ezzel még a ferdehátú 308 kapcsán is adósok.
A kombi legnagyobb aduja értelemszerűen a nagyobb csomagtartó: ennek víztérfogata 608/1634 liter; a hibrid verzióknál pontosan 60 litert veszítünk mindkét értékből. A tengelytávot is megnövelték, míg a hátsó túlnyúlás 21 centiméterrel nőtt.
Alapfelszerelés a 40:20:40 arányban osztott, akár a csomagtérajtóból ledönthető hátsó ülés, amely akár 185 cm-es padló kialakítását teszi lehetővé. A csomagtérpadló két szintben rögzíthető, 12 V-os aljzat, LED-világítás, valamint hálók és horgok segítik a használatot. A gazdagon felszerelt kivitelek kéz nélkül nyitható, motoros csomagtérajtót is kínálnak.
Peugeot 308 ötajtós | Peugeot 308 kombi | |
Hosszúság (mm) | 4367 | 4636 (+269) |
Szélesség (mm) – kilincsig | 1852 | 1852 |
Magasság (mm) | 1441 | 1444 (+3) |
Tengelytáv (mm) | 2675 | 2732 (+57) |
Csomagtartó (l) – min/max | 412/1323 | 608/1634 (+196/+311) |
A műszeregység 10 colos digitális monitor, amely akár 3D megjelenítésre is képes. Navigációs képernyőt, médiamegjelenítést, illetve a hibrid hajtáslánc energiaábráját is kérhetünk az apró kormány mögötti kijelzőre. A központi érintőképernyő 10 colos, mélyebben ül, mint a műszeregység, és az alapkiviteltől eltekintve virtuális nyomógombok sorakoznak az alján.
Ha videón is megnéznéd a 308 SW-t, kattints ide!