A Forma-1-es Francia Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Kissé erős szavakkal értékelt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Forma-1-es Francia Nagydíjat követően. Az osztrák szerint Valtteri Bottas hibája miatt kényszerültek rá a korai kerékcserére, mely azzal járt, hogy Lewis Hamilton elveszítette az első helyet az első bokszkiállásokat követően.

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke, aki saját bevallása szerint ideges az elveszített futam miatt, már egy sokkal kézenfekvőbb magyarázattal állt elő. „Azt gondoltuk, amikor már csak három másodperc volt az előnyünk Max [Verstappen – a szerk.] előtt, hogy biztonságban vagyunk az alávágással szemben. De nem ez volt a helyzet” – mondta a Red Bull hollandjának taktikájáról. Verstappen az élről állt ki kereket cserélni másodjára is, amivel ugyan visszaesett a negyedik helyre, de a friss abroncsok segítségével ledolgozta lemaradását, és megelőzte az addigra elrongyolódott gumikon autózó Hamiltont is az utolsó előtti körben.

Shovlin szerint valami a számítógépes rendszerükben csúszott félre, mely azt kalkulálta, hogy megnyerhetik a versenyt, és Verstappen nem előzi meg őket az alávágással. „Még most sem értem teljesen, miért mondták azt a modelljeink, hogy ez így rendben lehet. Meg kell ezt értenünk még.”

„Ha behozzuk Lewist a Valtteri kerékcseréje utáni körben, nem tudom, hogy Max követett-e volna bennünket. Ha ezt tettük volna, vélhetően jó pozícióba kerültünk volna” – mondta, hozzátéve, hogy szerinte Hamiltonnál nem működött volna a két kiállásos taktika. „Max épphogy csak elkapott bennünket, nekünk pedig át kellett volna jutnunk Sergión [Perez – a szerk.] is, ami persze nehezebb lett volna Lewisnak, mint Maxnak.”

„A mélyére kell ásnunk a dolgoknak, hogy megértsük, hogyan vágtak alánk ilyen messziről, mert erre nem számítottunk” – tekintett előre a mérnök.