Iain Litchfield, az azonos nevű tuningműhely alapító tulajdonosa korábban már dolgozott Toyotával, az új GR Yaris azonban még őt is meglepte. Annyira azért nem, hogy ne épített volna rögtön egy teljesítménynövelő készletet a kisautóhoz.

Három henger, 300 lóerő 1

A motorvezérlést módosítva a teljesítményt a gyári 261-ről 300 lóerő fölé emelték, a forgatónyomaték 360 helyett 400 Nm – az előbbi szűk 15, az utóbbi bő 10 százalékos erősítést jelent.

A módosítás során ügyeltek a vezethetőségre, az extra teljesítmény egyenletesen, kiszámítható módon jelentkezik. Az alapbeállítás és a tuning között okostelefonos applikációból választhat a felhasználó. A semmi további beavatkozást nem igénylő, plug & play teljesítménynövelő box mindössze 600 angol fontba (245 ezer Ft) kerül.

Három henger, 300 lóerő 13

Ha ez nem elég, kérhető mechanikus futómű-átalakítás is, két irányban állítható lengéscsillapítókkal, 20 mm-rel megnövelt nyomtávval, feszesebb szilentekkel és diszkrét ültetéssel. Az új konfigurációban szinte teljesen megszűnt az oldaldőlési és bólintási hajlam, viszont ajánlott kerülni a rossz minőségű utakat – az alapkiépítésű GR Yaris, mivel rali-versenyautónak tervezték, akár enyhe földúton is magabiztosan halad.

Három henger, 300 lóerő 14

A Litchfield ezen túl hajlandó eltávolítani a kipufogórendszer fojtását, de akár a részecskeszűrőt is kiszerelik, továbbá fejlesztettek egyedi leömlőket, hátsó hangtompító dobot, továbbá komplett nemesacél versenykipufogó kittet is.

A legfontosabb változtatást azonban az utastérben eszközölték: új üléssíneket terveztek, így 40 mm-rel mélyebbre került az üléshelyzet, amivel a GR Yaris egyetlen kritikus pontját orvosolták. Így már elfér a bukósisak is a tető alatt, sőt, a Litchfield által szintén kínált bukókeretnek is jut hely.

Három henger, 300 lóerő 15