A Mercedes-AMG C 63-as igazi közúti csapásmérő eszköz, ami még mindig klasszikus, hátsókerék-hajtással megköveteli az éber sofőrt. Négyliteres, biturbó V8-as motor dolgozik az orrában, amihez 9 fokozatú, dupla kuplungos automata váltó és önzáró differenciálmű jár. A gyengébb változatok teljesítménye 476 lóerő, nyomatékuk 650 Nm, az erősebb C 63 S-ek 510 lóerősek és 700 Nm nyomatékuk van. Előbbiek 4 másodperc alatt futják a 100-as sprintet, utóbbi egy tizeddel gyorsabb.
Alaphelyzetben 250 km/órás sebességnél elektronikusan korlátozzák a száguldást, de felár ellenében a négyajtós és a kupé 290, a kombi és a kabrió 280 km/órás sebességre képes.
Egy ilyen autóval esőben, magasabb sebességgel szórakozni nem tanácsos, sok a lóerő, a tömege is egész tisztességes, ember kell a volán mögé, hogy kontroll alatt maradjon az autó mozgása. Esetünkben hiányzott ez a kontroll, a Mercedes úgy sodródott le, mintha csak direkt kanyarodott volna, csakhogy végül a fák között parkolt le.