Talán léteztek, talán nem, annyi azonban bizonyos, hogy a norvég emlékezet megőrizte a tengeri sárkányok, vagyis az ormok emlékét. Várható volt, hogy előbb-utóbb feltámad az egyik, így születhetett meg ez a bitang erős Volvo FH15. A hivatalos magyarázat szerint a márka norvég forgalmazójának pattant ki a fejéből az ötlet, hogy a tavaly bemutatott FH16-osból csináljanak egy vagány kiadást. Az elhatározás célba ért, mert biztosan állíthatjuk ez most Skandinávia egyik legdögösebb Volvo FH-ja. 

Az alapot egy az országúti áruszállításra és rönkszállításra tervezett FH16-os jelentette, amiben a kínálat legerősebb, 750 lóerős motorja dolgozik. A technika tehát adott volt, de a jármű külsejét alaposan feltuningolták. A háromtengelyes nyerges látványos, az amcsi csőrösökre jellemző krómozott kipufogócsöveket kapott, amelyek között olyan is akad, amiből olykor-olykor lángnyelvek bújnak elő. Akárcsak a sárkányok szájából és orrából. A süllyesztett hasmagassággal rendelkező FH16 alvázát teljesen leburkolták és a hátsó részre egy légterelőt szereltek. A nyerges hátsó lökhárítóját teljesen lecserélték és kétsoros, négyszögletű lámpákat tartalmazó elemet tettek fel. A teljesebb optikai élmény érdekében az „oldalszoknyák” alját mindkét oldalon piros LED-csíkokkal látták el. 

Tüzet okád a legújabb Volvo nyerges vontató 1

Bár a nyeregszerkezetet meghagyták rajta, a járművet korántsem akarják félpótkocsi húzására használni. A jármű oldalába ugyanis még egy kihúzható grillt is beépítették, vagyis rendeltetését tekintve ez inkább hobbi teherautónak készült. Csak úgy, mint korábban a hot roaddá átépített Renault T-modellt, amivel teljes mértékben pariban van ez a Volvo FH16, még akkor is, ha kevésbé látványos a fényezése. A fülke belseje viszont annál szájtátósabb lett: a burkolatok narancssárga, illetve láva szürke árnyalatokban pompáznak, az oldalfalakat pedig narancssárga LED-világítás teszi még karakteresebbé.

Tüzet okád a legújabb Volvo nyerges vontató 2

Norvégiáról lévén szó, azért a sofőrágyat megtartották, sőt még egy kávéfőzőt is beépítettek a hűtőláda helyére. Arra úgy sem nagyon lesz szükség. És egyébként is, ha a sofőr megéhezik, akkor csak kiugrik és feldob egy-két oldalast sülni.  Innen nézve már érthető, miért hívják Pitbossnak, vagyis „Pit főnöknek” a nyergest. Ez igazi, vérbeli vezérgép, igazi főnököknek. Bízunk benne, hogy azért nem csak Norvégiában fogják használni.