Még a Forma-1-es Stájer Nagydíj időmérő edzése után is téma volt, hogy Valtteri Bottas háromhelyes rajtbüntetést kapott, amiért a pénteki második szabadedzésen megforgott a bokszutcában, kis híján eltarolva a McLaren garázsa előtt álló szerelőket – mint kiderült, azzal kísérletezett a finn, hogy kettes fokozatban indult el az autóval.
Emiatt Bottas a második helyett csak az ötödik helyről rajtol, nehézményezte is a Mercedes versenyzője, hogy a riválisok panaszkodásaikkal kiprovokálták a büntetését, utalva arra, hogy a wokingi istálló azonnal jelezte Michael Masi versenyigazgatónak, hogy „abszolút nevetséges” volt, ami történt. „Soha nem gondoltam volna, hogy ezért büntetést kapok!” – idézi szavait a RaceFans.
„De természetesen más csapatok, amikor lehetőséget látnak rá, elkezdenek panaszkodni, hogy ez veszélyes volt és a többi…, hátha büntetést kapunk. Ez így működik ebben a sportban, mindenki próbálja megfúrni a másikat.”
Tény, hogy sokan vitatták Bottas esetében, mennyire volt jogos a rajtbüntetés, különösképpen úgy, hogy döntésében a versenyirányítás még csak konkrét szabálypontra sem hivatkozott. Lényegében annyit fűztek hozzá az esethez a felügyelők, hogy az „potenciálisan veszélyes” volt.
Bottas kifakadása viszont annak fényében érdekes, hogy épp a hétvége előtt jelentették be, hogy az augusztusi Magyar Nagydíjtól – vélhetően a Mercedes közbenjárásával – lelassítják a bokszkiállásokat, amikben eddig világverő volt a bajnokságot jelenleg vezető Red Bull, és már nem az első hasonló eset az idei szezonban. Ezt nyíltan pedzegette Christian Horner, a Milton Keynes-iek csapatfőnöke is.
Ami magát az esetet illeti, Bottas elismételte, nem számított arra, hogy ez lesz a próbálkozás vége. „Elképzelhetetlen volt számomra, hogy ez megtörténik valaha velem a bokszutcában” – szabatkozott a finn. „Kiforogtak a kerekeim, ami kirántotta alólam a talajt. Talán a felfestés volt még kicsit nedves. Egyszerűen nem tudtam megfogni az autót.”